Premis d'Enginyeria

La Reial Acadèmia d'Enginyeria premiarà amb 6.000 euros els joves investigadors que destaquen per les seues contribucions en el camp de l'enginyeria i la innovació

[ 03/04/2017 ]

La Reial Acadèmia d'Enginyeria (RAE), amb el copatrocini de la Fundació ProRebus Academiae, convoca una nova edició, la vuitena, dels premis Agustín de Betancourt i Juan López de Peñalver, destinats a joves investigadors o professionals que hagen fet contribucions originals i rellevants en qualsevol dels àmbits de l'enginyeria. Es valorarà específicament en tots dos premis els aspectes relacionats amb la transferència de tecnologia.

Requisits

Els aspirants han de tenir menys de 40 anys a 1 de gener de 2017 i haver contribuït a la recerca, amb una part significativa del seu desenvolupament a Espanya, en algun dels vessants de l'arquitectura o l'enginyeria, en aplicacions pràctiques de les ciències o en aspectes històrics o socials relacionats amb l'anterior.

En concret, el premi Agustín de Betancourt i Molina es destina a persones que hagen fet tasques notòries de recerca en el camp de l'enginyeria, conduents a assentar les bases o propiciar nous desenvolupaments i innovacions en qualsevol dels seus àmbits professionals.

D'altra banda, el premi Juan López de Peñalver està destinat a persones individuals o a equips de treball formats per membres que majoritàriament tinguen menys de 40 anys, que hagen fet tasques notòries de desenvolupament i innovació, contribucions professionals destacades o obra singular en qualsevol dels àmbits professionals de l'enginyeria espanyola. En el cas d'un equip, cal explicitar-ne el director, que tindrà, en tot cas, una edat menor de 40 anys i que ha de signar la candidatura.

El termini de presentació està obert fins al 31 de maig

Les candidatures són avaluades per la comissió de premis de la Reial Acadèmia d'Enginyeria, nomenada a aquest efecte. Aquesta comissió remetrà a la Junta de Govern de l'Acadèmia la recomanació argumentada de la concessió de cada premi, i aquesta Junta la presentarà al ple de la Reial Acadèmia d'Enginyeria per a ratificar-la.

La concessió de cadascun dels premis s'acredita amb un diploma i una placa; i cadascun està dotat amb 6.000 euros, que es lliuraran en un solemne acte públic de la Reial Acadèmia d'Enginyeria. A més, els premiats tenen el compromís de fer, a la seu de la RAE, en el termini d'un any des de l'acte de lliurament, una conferència sobre un o diversos aspectes destacats de la seua tasca de recerca. La Reial Acadèmia d'Enginyeria es reserva el dret a editar aquesta conferència.

El jurat també podrà atorgar fins a vuit medalles als concursants que, no havent aconseguit el premi, meresquen un especial reconeixement per les seues contribucions a l'enginyeria. El termini de presentació de candidatures conclou el 31 de maig, i la relació de premis i les bases completes es poden consultar en la pàgina web de la RAE.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny