Tecnologia i seguretat

CASFID, empresa creada per Javier Juanes i Joaquín Costa, tots dos nous titulats per la UPV, guardonada en els XIX Premis CEEI-IVACE 2016

[ 16/01/2017 ]
Tecnologia i seguretat

CASFID, la companyia de control de capacitat a través de tecnologia de radiofreqüència creada per dos titulats de la Universitat Politècnica de València (UPV), Joaquín Costa i Javier Juanes, segueix acumulant guardons any rere any.

Aquesta vegada, ha sigut en la XIX edició dels Premis CEEI-IVACE 2016 València, on CASFID s'ha imposat en la categoria de Creació d'Empresa, dotada amb 1.500 euros de premi, a més d'assessorament empresarial personalitzat, ajuda per a la cerca de línies de finançament i facilitats en accions de difusió i promoció.

Els premis, promoguts pel Centre Europeu Empreses Innovadores (CEEI) de València i l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), "són un reconeixement a l'esforç d'empreses innovadores de la província de València que, assumint riscos, estan generant riquesa i ocupació a la Comunitat Valenciana", indiquen des del mateix IVACE.

Avantguarda i compromís amb el medi ambient

Segons explica Javier Juanes, cofundador i director executiu, "CASFID naix per a aportar solucions tecnològiques a esdeveniments. Per a nosaltres la innovació no és solament un factor diferenciador, es tracta de manifestar la nostra preocupació per la tecnologia aconseguint revolucionar el món del nostre client amb propostes que cuiden el medi ambient, li fan estalviar recursos i li permeten ser avantguardista".

CASFID centra la seua activitat en la innovació tecnològica, a través del desenvolupament i avanç de nous productes i serveis de radiofreqüència d'identificació personal per a congressos, fires, festivals i concerts. El seu major assoliment, fins al moment, ha sigut el desenvolupament de sistemes propis de control d'aforament per a grans esdeveniments lúdics com a festivals (on la legislació valenciana obliga al mateix com a mesura de seguretat) i per al comptatge en congressos. No obstant açò, CASFID ha creat al seu torn eines úniques com el pagament per polsera (cashless payment) en festivals o punts digitalitzats d'informació en fires.

7 titulats UPV en l'empresa

La plantilla de CASFID està formada per un equip de 12 persones pertanyents a diferents disciplines. Creada al febrer de 2014, CASFID integra, a més dels seus fundadors (Juanes és enginyer de Camins, Canales i Ports per l'ETSECCP-UPV, i Costa, enginyer de Telecomunicació per l'ETSET-UPV) a altres 5 nous titulats per la UPV (ex alumnes, a més de les citades ETSET-UPV i ETSECCP-UPV, també de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica).

Milers d'euros en premis i múltiples reconeixements en menys de tres anys d'existència

Des de la seua creació, CASFID ha rebut nombrosos reconeixements. Així, solament en 2014 va obtenir més de 23.000 euros en guardons: Millor Empresa Innovadora en les Ajudes Seed València Emprèn de l'Ajuntament de València (16.000 euros de premi i dos anys de mentoria), Millor Projecte Innovador de la Comunitat Valenciana (atorgat per EmprenJove, amb 5.000 euros de dotació econòmica), Millor Iniciativa Emprenedora d'Empresaris Autònoms de Focus Business (1.500 euros), i el segon premi en la categoria de Millor Projecte Empresarial dels Premis València Emprèn (900 euros).

A tot açò cal afegir, entre 2015 i 2016, l'accésit de CEEI-IVACE a l'octubre de 2015, o la seua condició de finalista tant en els premis de la Fundació Everis (maig de 2015, en la categoria de Tecnologies de la Informació i Economia Digital) com en els Iberian Music Awards de març de 2016 (en dues categories: Millor proveïdor de serveis i Millor ús de tecnologia).

Així mateix, en 2016 va ser també finalista en els prestigiosos Premis Emprenedor XXI CV de La Caixa, reconegut en els València Startup Awards a la categoria de Startup 10, i guanyador del Premi a Jove Empresa Innovadora de l'Any, atorgat per l'Associació de Joves Empresaris de València (AJEV).

Notícia UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC