Pionera a Espanya

La UPV fa un pas més en innovació educativa amb el llançament del primer micromàster, un tipus de formació impulsada per Harvard i el MIT

[ 20/09/2016 ]
Pionera a Espanya

La Universitat Politècnica de València (UPV), en el marc de l'aposta continuada per la innovació docent, llança el seu primer micromàster, un tipus de formació impulsat des de la plataforma edX -sense ànim de lucre i fundada per la Universitat de Harvard i l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT)- que ofereix a l'alumnat la possibilitat d'obtenir credencials que faciliten la promoció en la carrera professional, així com sol·licitar l'ingrés en un màster universitari.

D'aquesta manera, la UPV és la primera universitat espanyola a sumar-se a aquesta iniciativa i una de les tres institucions europees -14 a nivell mundial- que engegaran un micromàster en aquesta primera convocatòria.

Formació de líders d'equips en entorns Lean i 6 Sigma

Sota el títol: Lideratge i Treball en Equip en Grups de Millora Contínua, aquest primer micromàster de la UPV té com a objectiu formar líders d'equips en entorns Lean i 6 Sigma. Es tracta d'un títol avançat de postgrau, equivalent a un quadrimestre de treball en el Màster en Producció Ajustada (lean manufacturing) de la UPV.

La seua estructura integra un total de quatre cursos en línia oberts i massius (MOOC), que proporcionen als alumnes habilitats i coneixements imprescindibles en la gestió d'equips de millora contínua en la producció, aspectes molt demandats laboralment en el sector industrial actual.

Acreditació de credencials

Ricardo Peris, director d'operacions de MAPUBLI, afirma que el nou micromàster de la UPV "cobreix definitivament un buit molt necessari en l'ensenyament actual, proporcionant als potencials candidats a treballar en la nostra empresa competències laborals de gran utilitat".

No en va, la credencial del micromàster de la UPV acredita el coneixement dels principals programes de gestió de recursos humans que fomenten la participació dels empleats en la millora i innovació contínua, així com la capacitat d'aplicar les eines de treball en grup més utilitzades per a identificar problemes, cercar alternatives i prioritzar-les en un pla d'acció. Així mateix, acredita també el coneixement i desenvolupament de la capacitat innovadora i les competències com a líder.

Micromàsters, un pas més cap a l'objectiu d'ampliar l'accés a l'educació superior de qualitat

Anant Agarwal, director general d'edX i professor del MIT, considera "un honor treballar amb la UPV per a engegar micromàsters. Amb aquesta iniciativa, donem un nou i emocionant pas en la nostra missió compartida d'ampliar l'accés a l'educació superior de qualitat".

Per la seua banda, per a Vicent Botti, vicerector de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions de la UPV, l'engegada d'aquesta iniciativa suposa "un avanç més en l'aposta de la nostra Universitat per la innovació en l'educació, en aquest cas concret, en la formació al llarg de la vida".

"La iniciativa dels micromàsters", assenyala Botti, "facilita als graduats i graduades adquirir competències específiques en matèries que els permetran millorar les expectatives laborals. A més, les credencials adquirides poden ser reconegudes en títols propis de la UPV, la qual cosa farà que el personal titulat que estiga treballant puga conciliar els horaris laborals amb la formació virtual en diversos micromàsters que després puga veure reconeguts".

Permet experimentar a l'alumnat prèviament la idoneïtat del títol

El vicerector de la UPV explica que els alumnes només hauran de realitzar de manera presencial les assignatures que els resten del títol: "Així, els títols propis que adopten aquesta fórmula podran incrementar el seu alumnat potencial, ja que tindran candidates i candidats en qualsevol part del món que podran seguir les assignatures del micromàster de forma gratuïta.

"No oblidem", afig Botti, "que aquesta proposta s'emmarca en la iniciativa MOOC. Si aquests alumnes queden satisfets amb la formació rebuda podran inscriure's, pagar la credencial del micromàster i cursar el títol propi amb el reconeixement de les assignatures del micromàster cursat. Aquesta iniciativa inverteix el procediment clàssic d'accés als títols propis de la UPV, orientats a la formació permanent, ja que els estudiants poden experimentar prèviament la idoneïtat del títol en el qual estan interessats".

Inscripció oberta ja

El micromàster Lideratge i Treball en Equip en Grups de Millora Contínua començarà el 6 de febrer del 2017, si bé la inscripció ja està oberta en a través de l'enllaç que figura a peu de pàgina.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries