Rànquing de Xangai 2016

L'indicador més prestigiós del món avala la UPV com a millor politècnica d'Espanya i número 1 de les universitats valencianes

[ 15/08/2016 ]
Rànquing de Xangai 2016

L'Academic Ranking of World Universities (ARWU) 2016, considerat internacionalment com l'indicador d'universitats més prestigiós del món per l'objectivitat de la seua metodologia, ha reconegut a la Universitat Politècnica de València (UPV) com la millor politècnica d'Espanya i la número 1 de totes les universitats valencianes.

Avalant el bon treball de la institució dirigida per Francisco Mora, el rànquing elaborat per la Universitat Jiao Tong de Xangai manté l'elevat estatus internacional de la UPV, que se situa, per cinquè any consecutiu, entre les 200 millors universitats del planeta en la branca d'Enginyeria.

Entre les 100 millors universitats del món tant en Matemàtiques com en Química

En la classificació per matèries, el rànquing de Xangai reconeix la UPV com l'elit internacional en Matemàtiques, Química i Informàtica. Així, la situa entre les 100 millors universitats del món en les dues primeres, i en el top 150 en Informàtica, en què millora els resultats de l'edició anterior (151-200).

La UPV, en el top 400 per onzè any consecutiu

L'ARWU, primera classificació mundial d'universitats publicada (l'edició inicial va tenir lloc en 2003), situa per dotzè any consecutiu la UPV entre les 500 universitats de major qualitat del món (hi ha més de 20.000 centres d'educació superior) i, per onzè seguit, entre les 400 millors.

Es dóna la circumstància, a més, que la UPV és l'única universitat de la Comunitat Valenciana que apareix en el top 400 mundial, considerant tant les públiques com les privades.

Les 11 universitats espanyoles presents en el rànquing, totes públiques

En aquest aspecte, cal destacar que, un any més, totes les universitats presents en el prestigiós rànquing són públiques. Al costat de la UPV, ARWU 2016 reconeix també la qualitat de la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Madrid, la Universitat de Granada, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Pompeu Fabra, la Universitat de Santiago de Compostel·la, la Universitat del País Basc, la Universitat de València i la Rovira i Virgili.

La UPV, reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

A més d'ARWU 2016, també els altres dos principals rànquings d'universitats del món, QS i THE, avalen el nivell docent de la UPV. Així, el QS World University Rankings, elaborat per la consultora Quacquarelli Symonds, va situar la UPV entre les 500 millors universitats del món -concretament, en la posició 411-420- en l'última edició (setembre de 2015).

El QS, a més, destaca la UPV com la millor universitat de la Comunitat Valenciana, situant-la en la posició 160 del món en Enginyeria i Tecnologia, i entre les millors 200 en Ciències Forestals.

Per la seua banda, l'última edició del rànquing mundial de la revista Times Higher Education (THE) -abril d'enguany- va situar la UPV entre les 150 millors universitats del món menors de 50 anys, a més de qualificar-la com a millor politècnica d'Espanya.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial