Transferència universitat-pimes

El Centre PROS-UPV lidera l'aliança espanyola d'innovació en proves de programari, emmarcada en el projecte europeu SHIP

[ 09/04/2015 ]
Transferència universitat-pimes

La Universitat Politècnica de València (UPV), a través del Centre de Recerca en Mètodes de Producció de Programari (PROS), lidera l'aliança espanyola d'innovació en proves de programari (software testing), un dels quatre programes de millora entre institucions d'educació superior i petites i mitjanes empreses (pimes) a Espanya emmarcats en el projecte europeu SHIP (SME and HEI Innovation Partnerships), del qual la UPV és sòcia i que té com a objectiu general potenciar la transferència universitat-empresa a Europa.

És per això que el PROS-UPV ha impulsat la posada en marxa d'una aliança espanyola d'innovació en proves de programari, a fi de promoure que les empreses asseguren la qualitat del programari desenvolupat a Espanya utilitzant els resultats obtinguts per la recerca realitzada a les universitats espanyoles.

Estalvi de costos i millora de qualitat del producte final

Tanja Vos, investigadora del PROS-UPV, explica la intenció del projecte: conscienciar les pimes de la importància que tenen l'ús del programari i la millora d'aquest per a garantir la qualitat del producte final: "Les proves de programari permeten trobar defectes en el programari i reparar-los abans que aquest estiga en el mercat. La implantació d'uns bons processos de proves és fonamental per a les empreses que vulguen sobreviure en una economia global, ja que, en definitiva, suposa un estalvi de costos i garanteix la major qualitat del producte de cara a l'usuari final."

"Aquesta interacció", prossegueix Vos, "beneficia tant els mateixos centres de recerca com les pimes. Els primers, perquè així disposen d'una avaluació de gran valor per a analitzar les prestacions i les possibles mancances de les seues tècniques i eines de proves de programari, ja que les usen les empreses en la pràctica, fora del laboratori. Això, lògicament, té un impacte en la recerca i l'educació. I la interacció també és positiva per a les pimes, ja que tindrà un important impacte en el rendiment del seu negoci i la qualitat dels seus productes de programari."

Auditoria a les proves de programari a Espanya

A més, en el marc de l'aliança, es durà a terme una auditoria d'innovació per detectar l'estat en què es troben les proves de programari a Espanya tant en les pimes com en les diferents accions formatives dirigides a aquestes, entre les quals també es preveu posar en marxa un curs obert massiu en línia (MOOC).

Tres pimes espanyoles interessades en l'eina TESTAR

D'altra banda, cal destacar, entre les eines promogudes per l'aliança, TESTAR -Test Automation at the useR interface level-, una eina desenvolupada pel Centre PROS-UPV. No debades, tres pimes espanyoles s'han oferit ja a implantar TESTAR, a través de l'aliança, a fi d'avaluar-ne les prestacions provant les diferents aplicacions que té.

A més de la UPV, participen en l'aliança altres deu institucions espanyoles: la Universitat de Sevilla, la Universitat d'Oviedo, la Universitat de Cadis, la Universitat d'Alcalá, Tecnalia, l'Institut Tecnològic d'Aragó, la Universitat Politècnica de Madrid, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat del País Basc i la Universitat de la Corunya. Cadascuna d'aquests institucions posa a la disposició de les pimes espanyoles les seues solucions per a les proves de programari.

El 29 d'abril, acte de llançament de l'aliança a la UPV

El 29 d'abril tindrà lloc a la UPV l'acte de llançament de l'aliança a València, en el qual cadascun dels agents involucrats presentarà les seues capacitats i expectatives en el projecte. Posteriorment, tindrà lloc una sessió de trobades ràpides (speed-dating) a fi de posar en contacte tots els participants, i finalment es definirà un pla d'accions per fomentar miniiniciatives de millora pas a pas de les proves de programari a Espanya.

Notícia UPV-TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Cancerless Cancerless