Human Behavior

La UPV i l'empresa Coaching Corporation formalitzen una nova càtedra per a fomentar el lideratge per valors en la direcció d'equips

[ 11/03/2015 ]
Human Behavior

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, i el president de l'empresa Coaching Corporation, Hernán Cerna, han signat l'acord de col·laboració pel qual queda formalitzada la Càtedra d'Empresa Human Behavior and Focus Values Systems (comportament humà i sistemes d'enfocament de valors), que tindrà una durada inicial d'un any.

Adscrita a la Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE-UPV) i sota la responsabilitat de Carlos García Gallego, vicedegà d'Innovació, Cooperació i Infraestructures d'aquesta, la iniciativa té per objectiu fomentar les habilitats i les competències dels estudiants de la UPV en matèria de lideratge per valors, sobretot pel que fa a l'àmbit executiu, organitzacional i de direcció d'equips.

A la signatura del conveni -que preveu, entre altres activitats, l'engegada d'un curs intensiu a l'estiu sobre entrenament (coaching) professional que puga donar lloc, més endavant, a un títol propi- han assistit, a més dels ja citats, Álvaro Capitán, soci i director executiu de Coaching Corporation; José Millet, director delegat d'Emprenedoria i Ocupació de la UPV, i Virginia Vega, degana de la Facultat d'ADE de la UPV, entre altres.

L'objectiu, formar gestors d'èxit, a més de tècnics capacitats

Durant l'acte, Cerna ha assenyalat que, "amb aquesta iniciativa, pretenem fomentar les habilitats directives en els alumnes perquè puguen arribar a ser, no sols tècnics excel·lents, sinó, a més, bons gestors i líders".

"En moltes ocasions -ha explicat el president de Coaching Corporation- els titulats aconsegueixen importants èxits en l'àrea professional, però no arriben a convertir-se en grans directius. Nosaltres volem aportar-los eines que els permeten decidir cap a on volen encaminar el seu futur laboral, posar-se metes o reinventar-se professionalment, si s'escau".

La UPV, promotora d'alumnes amb habilitats relacionades amb la presa de decisions i la direcció d'equips

Per la seua banda, Francisco Mora ha destacat que "per a la UPV, la càtedra és una gran oportunitat d'anar avançant en temes de lideratge, emprenedoria i actituds, sota el guiatge d'una empresa com Coaching Corporation, que coneix i practica diàriament aquests valors".

"Cada vegada més -ha afegit el rector de la UPV- els llocs de treball es decideixen no pel currículum acadèmic (als candidats se'ls suposen els coneixements tècnics), sinó per la resta d'habilitats relacionades amb el pensament crític, la presa de decisions, la resolució de conflictes, la direcció d'equips, el compromís amb l'organització. Nosaltres hem d'assegurar-nos que els nostres estudiants adquireixen totes aquestes competències abans de titular-se".

Una gestora de talent amb seu a Madrid i filials a Barcelona i Santiago de Xile

Coaching Corporation és una empresa especialitzada en serveis de consultoria de recursos humans, amb seu a Madrid i filials a Barcelona i Santiago de Xile. A més, compta amb una escola de formació sobre lideratge i desenvolupament directiu (entrenament personal, executiu, empresarial), gestió del talent, cultura corporativa i transformació del lideratge, visió estratègica, gestió del canvi, etc. Els seus treballs estan avalats per l'Asociación Española de Coaching i la International Coach Federation.

Notícia UPV-TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local