U-Ranking ISSUE 2014

La UPV, primera universitat espanyola en innovació i desenvolupament tecnològic segons l'U-Ranking elaborat per la Fundació BBVA i l'IVIE

[ 15/05/2014 ]

La segona edició de l'U-Ranking -elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE) a través del document ISSUE (indicadors sintètics del sistema universitari espanyol) 2014- cataloga la Universitat Politècnica de València (UPV) com la primera universitat en innovació i desenvolupament tecnològic de tot el sistema universitari públic espanyol.

Aquest rànquing considera els resultats en tres àmbits d'actuació de les universitats: docència, recerca i el ja citat d'innovació i desenvolupament tecnològic, i estableix, a més, una doble classificació: en termes absoluts (segons el volum de resultats) i en termes relatius (valorant la productivitat, tenint per tant en compte la diferent grandària de cada universitat).

En el còmput global, la UPV se situa entre les quatre millors universitats per productivitat i entre les cinc primeres per volum de resultats; millora així lleugerament els resultats obtinguts l'any passat en la primera edició d'aquest rànquing (estava entre les quatre i les sis més destacades, respectivament).

La millor, tant en termes globals com relatius

En termes relatius, la UPV se situa entre les quatre primeres en tots els àmbits. És la primera en innovació i desenvolupament tecnològic, la tercera en docència i la quarta en recerca. Per volum de resultats, la UPV repeteix de nou com la millor en innovació i desenvolupament tecnològic, i ocupa el sisè lloc, tant en docència com en recerca.

Aquests resultats situen la UPV en el grup de nou universitats de tot el país que destaquen en totes les classificacions, i que són exactament les mateixes que figuren també en els principals rànquings internacionals.

Al costat de la UPV, es troben en aquest grup la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat de Barcelona, la Universitat de València, la Universitat Politècnica de Madrid, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Autònoma de Madrid i la Universitat Pompeu Fabra.

Excel·lència valenciana

Aquesta dada confirma la rellevància de València, Barcelona i Madrid en la producció de coneixement al nostre país. Per comunitats autònomes, juntament amb la Comunitat Valenciana, Catalunya i la Comunitat de Madrid, destaquen les Illes Balears, Cantàbria i Navarra quant a major productivitat dels seus sistemes universitaris públics.

U-Ranking, amb millores incorporades

La segona edició de l'U-Ranking ha incorporat millores en la informació en què es basa l'elaboració dels seus indicadors de resultats i els corresponents rànquings. Així, s'han inclòs noves variables sobre formació contínua i contractes de recerca, a més de noves fonts d'informació dels ministeris d'Economia i Competitivitat i d'Educació, Cultura i Esport per a disposar de dades més actualitzades.

La metodologia utilitzada i els resultats obtinguts en la segona edició del projecte estan detallats en l'informe Rankings ISSUE 2014, disponible en la web d'U-Ranking. El projecte U-Ranking, desenvolupat conjuntament per la Fundació BBVA i l'IVIE, forma part d'un ampli programa de recerca que duen a terme ambdues institucions sobre el paper de la universitat, i en general del coneixement, com a font de creixement econòmic.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Cancerless Cancerless