ResTAPIA 2012

La Universitat Politècnica de València organitza el I Congrés Internacional de Restauració de l'Arquitectura de Tàpia del 21 al 23 de juny de 2012.

ResTAPIA 2012, que tractarà de les tècniques constructives i de restauració de l'arquitectura de terra, reunirà prop de 200 participants, procedents de més de vint països dels cinc continents: Austràlia, el Japó, l'Índia, Nepal, els Estats Units, l'Argentina, Mèxic, el Magrib i tot Europa.

S'exposaran intervencions com la restauració dels murs de tàpia del Japó afectats pel tsunami de 2011, o la restauració dels temples de Nepal, juntament amb les experiències en arquitectura de terra d'alguns poblats indis, la construcció en terra als Estats Units i la reconstrucció de les escultures de terra dels budes a Afganistan destruïdes fa uns anys.

La presència de la denominada tàpia valenciana en terres algerianes, així com les múltiples experiències realitzades en els últims anys amb la terra com a material de construcció sostenible amb virtuts bioclimàtiques, són altres de les qüestions que s'abordaran en les moltes ponències previstes.

De fet, l'arquitectura de terra en general i la de tàpia en particular, constitueix un patrimoni arquitectònic de primer ordre a la Península Ibèrica, l'existència de la qual està documentada des de l'època romana.

Aquest congrés està organitzat pels professors Camilla Mileto, Fernando Vegas i Valentina Cristini, i s'emmarca dins d'un projecte d'investigació titulat La restauració de l'arquitectura de tàpia a la península ibèrica. Criteris, tècniques, resultats i perspectives, que dirigeix la professora de la UPV Camilla Mileto.

ResTAPIA 2012 té lloc del 21 al 23 de juny, a l'aula magna de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA) de la Universitat Politècnica de València.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord