Més títols en l'oferta UPV

La UPV llança tres nous màsters en l'àmbit de la sostenibilitat, les aeronaus no tripulades, i la matemàtica industrial. A més, recupera els estudis d'Enginyeria Tèxtil

[ 03/02/2023 ]

En el Consell de Govern que va tindre lloc el dijous 2 de febrer, la Universitat Politècnica de València va aprovar la posada en marxa de tres nous màsters universitaris per al curs 2024-2025: el Màster Universitari en Enginyeria de Computació i Matemàtica Industrial, el primer digital a la UPV, impartit en anglès; el Màster Universitari en Sistemes d'Aeronaus no Tripulades i Tecnologies Associades, i el Màster Universitari en Rehabilitació i Sostenibilitat en Edificació.

Aquests màsters se sumen als nous postgraus oficials que ja s'inicien al setembre del 2023: el Màster Universitari en Enginyeria Estructural i Geotècnica, el Màster Universitari en Enginyeria en Mobilitat Elèctrica, i el Màster Universitari en Seguretat Industrial. L'oferta per al pròxim curs es completa amb dos nous dobles graus: Matemàtiques + Enginyeria en Geomàtica i Topografia, i Enginyeria d'Organització Industrial + Ciència de Dades.

Torna l'Enginyeria Tèxtil a la UPV

A més, en la mateixa sessió, la UPV va acordar impartir el Grau en Enginyeria de Tecnologia, Disseny i Moda Tèxtil al campus d'Alcoi el curs 2024-2025, la qual cosa suposa la recuperació de la primera enginyeria que es va oferir en aquesta localitat, amb una potent indústria tèxtil.

La vicerectora d'Organització d'Estudis, Qualitat, Acreditació i Llengües de la UPV, Marival Segarra, ha destacat el suport de l'Associació d'Investigació de la Indústria Tèxtil (AITEX) en el llançament d'aquest grau, per la necessitat de les empreses d'incorporar els últims avanços tecnològics. Segarra ha explicat que “els nous estudis responen a la voluntat de la UPV d'adaptar-se a les demandes de l'entorn, de l'estudiantat i del sector empresarial”.

A més, Segarra ha posat en valor l'aposta de la UPV pel Programa Acadèmic de Recorregut Successiu (PARS), que facilita la realització successiva de graus i màsters, especialment els dissenyats per a l'exercici de professions regulades. En total, el Consell de Govern de la UPV va aprovar oferir el pròxim curs 3.521 places de màster universitari i 5.532 places de grau, en centres propis.

Calendari acadèmic unificat

D'altra banda, el Consell va donar llum verda al calendari acadèmic de 2023-2024. Per primera vegada, el curs a la UPV començarà el mateix dia per a estudis de grau i máster: serà el dilluns 11 de setembre. Aquesta novetat respon a una reivindicació històrica del professorat i estudiants de la UPV.

En paraules de la vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria, Esther Gómez, “d'aquesta manera se simplifiquen els processos administratius, al mateix temps que es maximitza l'eficiència energètica, en retardar uns dies l'inici del curs, i s'ajusta el calendari lectiu i de matrícula al de la resta d'universitats”. Gómez ha assenyalat una altra millora en la coordinació, perquè el 13 d'octubre i el 7 de desembre seran festius en tots els centres dels tres campus de la UPV (València, Alcoi i Gandia).

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera