Up!Steam4

Arranca Up!Steam4, concurs que desafia els xiquets i xiquetes a dissenyar una ciutat sense fum, sense soroll i digital

[ 05/12/2022 ]

La quarta edició d'Up!Steam, concurs impulsat pel Consell Social de la Universitat Politècnica València, encoratja els joves entre 10 i 16 anys que presenten idees innovadores per a convertir les ciutats en climàticament neutres.

El repte és proposar idees, sota la perspectiva de les disciplines Steam, que puguen ser posades en marxa per les institucions per a aconseguir ciutats descarbonitzades en un futur proper, “el talent dels joves no té límits. Com en anteriors edicions, segur que ens sorprendran amb propostes i accions concretes per a avançar en la transició ecològica en què es troben les ciutats”, indica la presidenta del Consell Social de la UPV, Mónica Bragado.

Els joves hauran d'aportar solucions integrades i disruptives a molts dels problemes a què s'enfronten els ciutadans avui en dia, i analitzar i treballar en aspectes com ara la construcció, l’energia neta, l’economia circular, el disseny urbà, l’hàbitat, la mobilitat i la intel·ligència artificial per a aportar iniciatives que garantisquen una ciutat climàticament neutra.

Bona resposta de col·legis i instituts

Des de l'organització d'Up!Steam ressalten la resposta sense precedents d’escoles i instituts de la Comunitat Valenciana. En cada edició s'incrementa el nombre de participants. Als joves els resulta molt interessant i desafiador poder presentar solucions als problemes que pateixen els ciutadans en el context actual. I en aquest sentit, ens hem sumat al repte llançat per l'Ajuntament de València, Missions València 2030, per a convertir la ciutat en un espai climàticament neutre que millore la qualitat de la vida de les persones”, explica Bragado.

La presidenta del Consell Social anima els i les joves i el professorat a participar en el concurs, “les noves generacions són font de talent i urgeix canalitzar aquest talent per a dissenyar un projecte de ciutat saludable. Up!Steam us ofereix l’oportunitat de definir un futur sostenible, amb energia neta i amb entorns urbans verds i saludables”.

Ampliat a més alumnat

La competició està adreçada a centres escolars de primària, secundària i batxillerat. Els cursos que poden competir són els compresos entre 5è d'educació primària i 2n de batxiller (tots dos inclosos). En aquesta edició també s'han ampliat els alumnes que cursen grau bàsic i grau mitjà. Els equips hauran d'estar equilibrats en gènere en la seua competició, i la portaveu ha de ser una dona.

Up!Steam4 preveu tres categories dividides per edats i tipologia del projecte. La categoria DREAMERS, en què els equips faran un projecte d'ideació, però sense executar-lo físicament. En la categoria MAKERS, els equips portaran a terme un projecte d'ideació i l'executaran desenvolupant un prototip físic, una maqueta, un producte o una màquina. Finalment, la categoria CODERS, en què els participants faran un projecte de programació.

El termini d'inscripció dels equips acaba el proper 31 de desembre del 2022. https://upsteam.es/

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato