Referent en la universitat espanyola

El programa Generació Espontània de la UPV celebra el seu primer congrés al campus de Vera

[ 06/06/2022 ]

“La principal raó per la qual em vaig matricular a la Universitat Politècnica de València va ser pel seu programa Generació Espontània. Poder formar part d'un equip en el qual posar en pràctica tot el que s'aprèn a l'aula és una gran oportunitat per a nosaltres”. Darrere d'aquestes paraules està José Blasco, estudiant d'Enginyeria Mecànica al campus d'Alcoi de la UPV i membre de l'equip EPSA Moto-E de Generació Espontània.

Des d'un altre dels grups, el FSUPV Team, el seu director i estudiant d'Enginyeria Aeroespacial, Juanjo Cañizares, assegura que aquest programa és una “oportunitat gegant per a desenvolupar-nos a nivell professional i que ens acosta al mercat laboral. A més, ens permet créixer moltíssim i transformar la nostra mentalitat des que entrem en la universitat fins que eixim. Generació Espontània estimula la nostra formació tècnica i les nostres competències transversals. Sens dubte, la UPV no seria el mateix sense Generació Espontània”.

José i Juanjo són només dos dels més de 300 estudiants de la UPV que s'han donat cita en el primer Congrés de Generació Espontània “Convergències”. Al llarg de tot el dia, diferents equips d'aquest programa pioner i referent ja per a tota la universitat espanyola han exposat els seus assoliments i pròxims reptes.

“En la universitat espanyola no hi ha res semblant a Generació Espontània. Sens dubte, aquest programa és una història d'èxit, és un dels nostres grans estendards i un pilar fonamental en la formació del nostre estudiantat”, ha apuntat José E. Capilla, rector de la Universitat Politècnica de València, durant la inauguració del congrés.

Capilla ha destacat també com Generació Espontània obri un ventall d'oportunitats immens a tot l'estudiantat de la UPV, per a innovar i també per a emprendre. “El que naix de Generació pot tenir un impacte internacional tremend, com ja ha succeït amb algunes de les idees que van començar a gestar-se en aquest programa”, ha remarcat el rector de la UPV. Entre elles es troba Zeleros, startup valenciana que va nàixer en el marc de Generació Espontània i que avui és una de les grans referents del seu sector.

En aquest sentit, la Secretària autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum, Empar Martínez, ha emfatitzat la importància de vincular el talent dels estudiants amb la indústria i ha destacat el treball que, en aquest camp, es duu a terme des del programa Generació Espontània de la UPV.

Fira “Convergències”

Després de l'obertura ha tingut lloc també la inauguració de la Fira “Convergències”, que ha reunit diferents prototips desenvolupats pels equips de Generació Espontània. Entre ells, dos dels bòlids de l'equip Fórmula Student UPV, un prototip de coet creat per l'equip Faraday Rocketry UPV o el cotxe de competició 100% elèctric del grup Wattmobile UPV.

Uns altres dels protagonistes han sigut dos equips del campus d'Alcoi de la UPV, l'UPV EcoMarathon EPSA i el EPSA Moto-E, que han exposat en la Fira un vehicle que pot recórrer quasi 1000 km amb un litre de combustible i una moto elèctrica amb la qual competiran pròximament en el Circuit d'Aragó.

Al costat d'ells, destacaven també prototips d'aeromodelisme de Aerodesign UPV, l'últim dels dissenys del transport del futur, ideat per l'equip Hyperloop UPV i els prototips més actuals dels Makers UPV, entre ells, un dispensador intel·ligent de menjar per a gats.

71 equips i més de 2000 persones

A més, al llarg de la jornada s'ha pogut conèixer els resultats i pròxims desafiaments de molts altres equips del programa Generació Espontània, com és el cas d'Azalea, que competeix aquests dies en la Solar Decathlon Europe amb el seu projecte de casa sostenible Escalla; Fornejant Ciència, un dels equips més destacats en el concurs d'innovació alimentària Ecotrophèlia –el seu últim gran èxit va ser l'any passat, quan es va proclamar vencedor de la fase nacional, amb un gelat de garrofa i taronja; Proluo, que treballa a crear filtres capaços de captar plàstics de les nostres mars; Daidalonic, que desenvolupa nous dispositius biomèdics; o Diversa, grup de Generació Espontània que reivindica els drets del col·lectiu LGBTIQ+ dins de l'àmbit de la UPV i que ha presentat en el marc del congrés la “Guia Diversa”

Actualment, són 71 equips i més de 2000 persones els que formen part del programa Generació Espontània de la Universitat Politècnica de València.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla