Premi COSO

Carlos Antolín, estudiant de Comunicació Audiovisual a l'EPSG: "Aquest premi és un reconeixement a l'esforç realitzat els últims tres anys""

[ 14/01/2022 ]

Apassionat del cinema espanyol i de les sèries de suspens, Carlos Antolín, alumne del Grau en Comunicació Audiovisual al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut premiat per la Fundació COSO.

“Quan em van cridar per a anunciar-me que havia sigut un dels guanyadors, no m'ho creia. Aquest premi significa un reconeixement després de tres anys d'esforç”.

Carlos ha rebut el segon premi, dotat amb un vol nacional per a dues persones, per la ressenya sobre la sèrie “Supernormal” publicada en la Web “Tu cine crítico”. “En els seus inicis va ser un blog, però a l'any, sorprés per les visites rebudes, vaig decidir obrir una pàgina web on trobar crítiques, entrevistes i notícies relacionades amb el seté art. Encara que el procés va ser costós, avui som un grup de 10 persones que dotem la web de punts de vista diferents, i n’estic molt orgullós”.

Canal de TikTok de la UPV

Entre crítica i crítica, Carlos ha col·laborat en el Comunica2, Congrés Internacional de Comunicació i Tecnologia que se celebra al Campus de Gandia, com a ajudant de direcció en diversos curtmetratges, com a jurat en festivals de cinema… i en l'actualitat, és el responsable de contar la vida universitària en el canal de TikTok de la UPV.

“TikTok és una plataforma sorprenent. Obliga a transmetre en un període de temps molt curt i has de pensar com fer-ho. Diverteix alhora que informa i, sobretot, amb un llenguatge dirigit a l'univers més jove, per a arribar d'una forma més fàcil. Si soc sincer, em fa enveja que no existira abans, perquè molts dels meus problemes haurien acabat amb algun dels vídeos que hem pujat o els que ens queden per pujar”.

Assegura que està “en constant procés d'aprenentatge”, com el web. I que cursa una carrera -Comunicació Audiovisual- que “va ser tot un colp de sort”, i en un campus -el Campus de Gandia- que “és un lloc que t'atrapa per la seua familiaritat, i per la gran possibilitat de fer treballs pràctics des del primer curs”.

Fins ara, “no he pogut descansar ni un dia, ja que sempre hi havia alguna notícia per contar. Amb el web i les xarxes socials, el treball és diari. Així que el premi rebut me'l prendré com les meues xicotetes vacances”. A més, “és una alegria que hi haja fundacions que continuen apostant per la cultura en aquests temps tan difícils”.

Premis Fundació COSO

La Fundació COSO de la Comunitat Valenciana per al Desenvolupament de Comunicació i la Societat convoca premis per a estudiants de carreres relacionades amb la comunicació (Periodisme, Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques) impartides en centres universitaris de la Comunitat Valenciana o nascuts en ella i que estiguen cursant aquests estudis en altres universitats. Aquests guardons tenen l'objecte d'estimular la qualitat en la formació, l'interès per participar en el debat social i promoure una cultura més solidària.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla