Pla Concilia

El Consell de la UPV ratifica el nou Pla Concilia, que millora les condicions laborals de tot el personal de la Universitat, tant docent com administratiu

[ 27/07/2021 ]

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha ratificat el nou Pla Concilia de la Universitat, que conjumina i millora els dos plans existents fins ara, per al PDI i per al PAS, i els unifica en un sol pla per a tot el personal de la Universitat.

El nou pla és “fruit de més de 40 hores de treball de la taula tècnica de negociació amb els sindicats, als quals aprofite l’ocasió per a agrair totes les aportacions, les idees i les ganes de treballar en favor de la conciliació laboral del personal de la Universitat”, ha assenyalat el vicerector d’Internacionalització i Comunicació de la UPV, José Francisco Monserrat del Río.

Voluntat de negociació

Monserrat, a més, ha destacat “la voluntat de negociació de l’equip de govern, que ha treballat de manera incessant per portar avant un nou Pla Concilia amb avanços molt importants per a la conciliació laboral, personal i familiar de tot el personal de la UPV”.

Cura de menors greus amb retribució íntegra

Entre aquests avanços, el nou Pla Concilia permet al pare i a la mare una reducció de la jornada de treball d’almenys la meitat de la duració corresponent, tot percebent les seues retribucions de manera íntegra, per a tenir cura del fill o filla, menor d’edat o amb diversitat funcional intel·lectual, afectat per càncer o per una altra malaltia greu o rara.

A més, també es permet a les treballadores absentar-se per sotmetre’s a tècniques de reproducció assistida o participar en sessions de preparació prèvies a l’adopció. Les famílies amb filles o fills prematurs, o que necessiten hospitalització després del part, podran absentar-se dues hores al dia tot mantenint les seues retribucions íntegres.

Flexibilització del permís per matrimoni

També es preveu la flexibilització del gaudi del permís per matrimoni, i es permet acompanyar el cònjuge, o la parella de fet, a consultes, tractaments o exploracions mèdiques, quan hi haja necessitat d’acompanyament.

El nou Pla Concilia preveu el permís d’absentar-se per acudir a tutories, o a qualsevol altre requeriment del centre escolar dels fills o filles del personal de la UPV.

Més dies de permís

S’incrementa a sis dies el permís per accident del cònjuge o familiar de primer grau quan el succés es produïsca en una altra localitat. A més, s’inclou el permís per a presentar-se a exàmens o proves selectives d’ingrés en l’administració pública, i s’augmenta el permís per trasllat de dos a tres dies.

Finalment, s’augmenten les situacions per les quals es permet la reducció de jornada, i es permet, en cas de trobar-se prop de la jubilació, l’acumulació de les reduccions en jornades completes.

D’aquesta manera, la UPV adapta la seua normativa al decret 42/2019, de 22 de març del 2019, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l’administració de la Generalitat.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera