El 100% de places cobertes

La UPV cobreix en preinscripció les 4.910 places de grau i doble grau oferides per al curs 2021-2022

[ 19/07/2021 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha cobert en la fase ordinària de la preinscripció el 100% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2021-2022, 4.910 en total.

En dos graus i dos dobles graus la nota supera els 13 punts

El doble Grau en Matemàtiques + Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació, que s'impartirà per primera vegada el curs 2021-2022 a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació (ETSET), és la titulació amb la nota d'accés més alta de la UPV, amb un 13,552.

Li segueix, amb un 13,325 el Grau en Enginyeria Aeroespacial, que s'imparteix a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED), i que fins ara era la titulació amb major nota de tall a la UPV. En tercer lloc, se situa el Grau en Biotecnologia, que s'imparteix a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi natural (ETSEAMN), amb un 13,09.

La nota de tall del nou doble grau en Matemàtiques + Enginyeria Civil, que s'impartirà a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports (ETSECCP), és de 13,017.

De les 15 titulacions de la Comunitat Valenciana amb les notes més altes, cinc pertanyen a la Universitat Politècnica de València. El Grau en Enginyeria Biomèdica (ETSEI) és el cinquè d'aquest llistat, amb una nota de 12,991.

Enginyeria Informàtica, el grau més demandat

El nombre de sol·licituds en primera opció s'ha incrementat a la Universitat Politècnica de València un 21%, en passar de les 7.035 el 2020 a les 8.559 en la preinscripció del 2021. D'elles, més de 3.300 sol·licituds provenen d'estudiants de fora de la Comunitat Valenciana.

Considerant el nombre total de sol·licituds en primera preferència, Enginyeria Informàtica continua sent el grau més popular de la UPV, amb un total de 754 per a 375 places. Li segueixen Enginyeria Aeroespacial, amb 627 sol·licituds de primera preferència per a 120 places, i Belles Arts, amb 622 sol·licituds per a 340 places.

Gómez, vicerectora d'Estudiants: “els resultats són un èxit rotund”

Esther Gómez, vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria de la UPV, considera que els resultats de la preinscripció en la UPV “han sigut un èxit rotund”. I ha destacat que el 46% de les places adjudicades en la UPV han sigut a dones, “la qual cosa és tota una fita per a les carreres STEM”.

Respecte a les noves titulacions oferides, ha assenyalat els bons resultats dels dobles graus que arranquen per primera vegada el pròxim curs (Matemàtiques + Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació, i Matemàtiques + Enginyeria Civil) i que “han obtingut resultats excel·lents quant a demanda, amb notes de tall superiors a 13”.

A més, el pròxim curs, la UPV posa en marxa dos nous títols de grau: el Grau en Enginyeria Física, “que arranca amb un excel·lent” i ha quedat amb una nota de tall de 12,688 i el Grau en Disseny Arquitectònic d'Interiors amb nota de tall 9,132. Tots dos tenen més de 400 estudiants en llista d'espera.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla