Resultats de les eleccions a rector

Barat, amb el 35,35% del vot ponderat, i Capilla, amb el 33,65%, es mesuraran en la segona volta

[ 10/05/2021 ]

José Manuel Barat, amb el 35,35% del vot ponderat, i Pepe Capilla, amb el 33,65%, es mesuraran en la segona volta de les eleccions a rector a la Universitat Politècnica de València, que tindrà lloc el dimarts 18 de maig. Ángel Ortiz, el tercer aspirant en lliça en aquests comicis, ha quedat fora de la carrera electoral, amb un suport del 30,99% de la comunitat universitària.

Els estatuts de la UPV dicten que per a ser proclamat rector en primera volta és necessària la majoria absoluta. No ha ocorregut així en aquesta ocasió, en la qual s'han complit els pronòstics que preveien un resultat molt renyit.

La conjunció de tres candidatures i el sistema de vot electrònic ha fet que la participació en aquestes eleccions haja superat totes les marques de processos anteriors. En les dues últimes cites amb les urnes, les eleccions van comptar amb un sol candidat, l'actual rector Francisco Mora, circumstància que probablement va desinflar l'interès d'aquells comicis. En 2013, només el 18% de la comunitat va exercir el vot i en 2017, la participació va ser encara menor, amb un 11%.

En aquesta ocasió, hi ha hagut una major mobilització de l'electorat, que ha elevat la participació fins a un històric 33,72%. En total, han votat 10.604 persones: 1.388 integrants del personal funcionari doctor de la UPV (el que suposa un 94,55% del total del cens), 6.681 alumnes i alumnes (25,08%), 1.058 membres de la resta del PDI (74,04%) i 1.477 integrants del PAS (78,07%).

Suport per sectors

Desglossat el suport dels tres aspirants per col·lectius, es pot observar que els resultats han sigut molt igualats. Barat ha obtingut l'aval de 455 PDI funcionaris doctors; de 2.479 alumnes; de 335 persones de la resta de PDI i de 482 membres del personal d'administració i serveis.

Capilla ha obtingut els següents resultats: 455 vots del PDI funcionari doctor; 2.064 de l'alumnat; 359 de la resta de PDI i 394 del personal d'administració i serveis.

I Ortiz s'ha quedat a les portes de la segona volta: ha aconseguit la confiança de 419 PDI funcionari doctor; de 1.682 alumnes i alumnes; de 322 persones del sector resta de PDI, i de 480 integrants del personal d'administració i serveis. A més, s'han emès 678 vots en blanc.

Vot ponderat en la UPV

Cal recordar que el màxim representant institucional de la universitat és triat per sufragi universal ponderat per tota la comunitat universitària. En la UPV, el sector del professorat funcionari doctor té a la seua mà el 54% del vot ponderat; l'alumnat representa el 21%; el col·lectiu de l'altre personal docent i investigador compta amb un 15% i finalment, el personal de l'administració i els serveis suma un 10%.

Les de 2021 són les sisenes eleccions a rector de la UPV en les quals participa tota la comunitat universitària en les seues més de 50 anys d'existència, ja que abans el rector era triat pel Claustre Universitari.

Reclamacions a aquests resultats provisionals

D'acord amb el calendari aprovat, a aquesta proclamació provisional de resultats en primera volta, li segueix el termini de reclamacions que estarà obert demà, dimecres 5 de maig. En cas que es plantejara alguna reclamació, la Junta Electoral resoldria l'endemà, el divendres 6 de maig i, en aqueixa mateixa data, es publicarien els resultats definitius.

Segona volta

La campanya electoral en segona volta se celebrarà durant una setmana, del dilluns 10 al dilluns 17 de maig i la votació final tindrà lloc el dimarts 18, des de les 9 fins a les 20, de nou, pel sistema de vot electrònic.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera