Eleccions a rector

Ángel Ortiz, José Manuel Barat i Pepe Capilla són els candidats a dirigir la UPV els pròxims quatre anys

[ 10/05/2021 ]

Tres candidatures s'han presentat a les eleccions per al Rectorat de la Universitat Politècnica de València, que se celebren el pròxim 4 de maig. Ángel Ortiz, José Manuel Barat i Pepe Capilla són els candidats a rellevar Francisco Mora.

Ángel Ortiz

Ángel Ortiz (Sant Bartomeu, Oriola, 1967) és doctor enginyer industrial i porta des de l'any 1994 vinculat a la UPV. És catedràtic d'Organització d'Empreses i subdirector de Planificació Estratègica de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (ETSEI). En el període 2013-2017 va ser el director d'àrea responsable de coordinar l'elaboració del Pla Estratègic de la UPV.

És el president de la Comissió d'Enginyeria i Arquitectura de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya. Ha sigut expert avaluador de l'Agència Andalusa de Qualitat i de l’ANECA.

La seua experiència investigadora se centra en els aspectes organitzatius de les institucions i la seua relació amb els sistemes d'informació. Compta amb tres sexennis reconeguts i un quart que està sent avaluat, i ha liderat o participat en 18 projectes europeus de manera ininterrompuda des de 2003. En transferència, té un sexenni reconegut i ha participat en 40 contractes amb empreses.

Ortiz va ser soci impulsor de la spin off Exos Solutions en 2013. En el període 2006-2009, va compaginar la seua activitat a la UPV amb la seua labor de director del Departament de Processos, Sistemes i Persones de l'empresa Llanera i, posteriorment, la direcció de Llanera Construcción.

José Manuel Barat

José Manuel Barat (Torrent, 1969) és enginyer agrònom, especialitat en Indústries, per la Universitat Politècnica de València. En 1994 va aconseguir una beca de Formació de Professorat Universitari (FPU) i inicià la formació predoctoral al Departament de Tecnologia d'Aliments. Es va convertir en professor associat en 1996 i, dos anys després, es doctorà. En 2009 va obtenir la càtedra.

Imparteix docència a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural. Ha participat en 7 projectes docents, dels quals 2 són internacionals. Ha dirigit o codirigit 55 tesines o treballs final de màster, 88 treballs de final d'estudis, 21 projectes d'alumnes d'intercanvi i 20 diplomes d'estudi avançat.

Barat s'ha especialitzat en temes relacionats amb l'enginyeria d'aliments. Fou membre del comitè científic de l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (2013-2017). Des de 2018 pertany al panell d'experts de l'Agència Europea de Seguretat Alimentària.

Quant a la gestió universitària, ha sigut director del Departament de Tecnologia d'Aliments (2008-2016) i vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat (2017-2021).

Pepe Capilla

Pepe Capilla Romá (València, 1961) es va graduar com a enginyer de Camins Canals i Ports a la Universitat Politècnica de València en 1986, i va obtenir el doctorat en Recursos Hídrics en 1989. Va ser guardonat amb el Premi de Tecnologia de Residus en la Comunitat Valenciana en 1999.

Amb més de 35 anys d'experiència com a docent a la UPV, des de 1993 ha ocupat diferents llocs amb responsabilitats acadèmiques i de gestió, entre els quals vicerector d'Espai Europeu i Educació Superior, director de l'Institut Universitari d'Investigació d'Enginyeria de l'Aigua i Medi Ambient i, en els últims vuit anys, vicerector d'Investigació, Innovació i Transferència.

En l’àmbit de la Comunitat Valenciana, Capilla va ser designat director general d'Universitats i Educació Superior de la Generalitat Valenciana en el període 2004-2007 i fou president de la Xarxa d'Universitats Valencianes per al Foment de la I+D+i (RUVID) des de 2018 fins a 2020.

Internacionalment, ha exercit tasques docents, d'investigació i de transferència, entre les quals científic visitant a la Universitat de Stanford i professor visitant a l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT).

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla