De Venècia a Atenes

UniRaid UPV Team, que cerca patrocinadors i col·laboradors, repartirà roba, joguets, instruments i material escolar durant la pròxima edició del ral·li

[ 18/02/2021 ]

Miguel Millet, Carles Ceresola i Joan Ribera, estudiants del Grau d'Enginyeria Mecànica del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), conformen UniRaid UPV Team, l'equip que participarà del 5 al 15 d'agost en UniRaid Europe, el ral·li dirigit a estudiants que recorrerà un total de vuit països repartint material solidari a les zones més desfavorides d'aquests.

En concret, els alumnes de la UPV distribuiran més de 40 quilos de roba, joguets, instruments i material escolar durant les 10 etapes, que transcorreran per Itàlia, Eslovènia, Croàcia, Bòsnia i Hercegovina, Montenegro, Albània, Macedònia del Nord i Grècia.

A Carles i Joan, que van participar l'any passat en el raid tradicional africà d'UniRaid repartint més de 70 quilos de material, s'incorpora enguany Miguel gràcies a la modificació del reglament, que ara permet fins a tres participants per equip (en l'edició del 2020, el màxim n’era de dos).

Junts, els tres afrontaran la nova variant europea del ral·li, en el qual participen estudiants de 18 a 28 anys amb vehicles d’una antiguitat superior als 20 anys (exclosos els 4x4).

El Peugeot 205 del 1982, del desert del Marroc a creuar els Balcans

Per a afrontar el repte, l'UniRaid UPV Team comptarà novament amb el seu Peugeot 205 del 1982, recuperat pels estudiants de l’anterior estat d'abandó per al ral·li de l'any passat.

Després de posar-lo a punt pel que fa a corretges i filtres, i afegir-li la protecció del motor, la peça que cobreix el càrter, la instal·lació completa de llums i els enganxaments de davant i de darrere, el cotxe va recórrer sense problema els més de 3.500 quilòmetres del desert del Marroc durant l’UniRaid 2020, i està completament preparat, ara, per a creuar els Balcans de nord a sud.

5.000 euros en despeses

Mentre esperen l'arribada del raid a l'estiu, l'objectiu de l'equip, ara mateix, és aconseguir el material solidari que cal transportar i al voltant de 5.000 euros per a cobrir les despeses estimades (combustible, inscripció, manteniment del vehicle i material solidari).

Amb aquesta finalitat, els estudiants de la UPV aspiren a trobar patrocini i col·laboracions que els ajuden –de forma no necessàriament econòmica– a afrontar el raid. Si vols donar-los suport, contacta amb ells a través d'uniraidupvepsa@gmail.com.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla