Càtedra Governança de la ciutat de València

Conveni de col laboració entre la UPV i l'Ajuntament de València, a través de la Delegació de Transparència i Govern Obert, per a la creació de la Càtedra Governança de la ciutat de València

[ 14/12/2020 ]

La Universitat Politècnica de València i l'Ajuntament de València, a través de la Delegació de Transparència i Govern Obert, han signat un acord de col·laboració per a la creació de la Càtedra Governança de la ciutat de València.

Segons el rector de la institució universitària, Francisco Mora, “la signatura d'aquest conveni és fruit de l'estreta col·laboració entre totes dues institucions i respon a la necessitat de fer accessible la informació pública a la ciutadania”.

D’altra banda, la regidora de l'Àrea de Transparència i Govern Obert, Elisa Valía, ha declarat que es tracta d'un acord que “reforça la realització d'activitats de formació, generació de coneixement, divulgació i investigació tecnològica amb la finalitat de desenvolupar i fomentar la governança i el govern obert a la ciutat de València, especialment en dades obertes i difusió de la informació pública”.

Govern obert i transparència

Des de la Càtedra Governança de la ciutat de València -adscrita a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica, i amb la qual també col·labora l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural- es promouran programes de transferència de tecnologia i de coneixements en l'àrea de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions per a garantir un govern participatiu i transparent.

“Volem convertir la ciutat de València en una ciutat exemplar en ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible). En concret, treballarem amb els objectius 5 (Igualtat i gènere), 11 (Ciutats i comunitats sostenibles) i 13 (Acció pel clima) i buscarem les metodologies necessàries. De fet, València ha sigut inclosa com a ciutat pilot en el projecte europeu URBAN 2030 i volem que siga un referent per a altres ciutats” ha apuntat la directora de la Càtedra Governança de la ciutat de València, Eloína Coll.

Coll també ha explicat que “d'una banda, la governança partirà dels sistemes d'informació geogràfica, que obtindrà informació per a la presa de decisions polítiques en qüestions relacionades amb els ODS i, de l’altra, es comptarà amb una plataforma d'accés lliure, de manera que el mateix ciutadà siga coneixedor de l'estat dels ODS a la seua ciutat”.

Amb una dotació econòmica de 70.000 euros i d'un any de durada, renovable anualment fins a quatre anys, en el marc de la Càtedra Governança de la ciutat de València es programaran conferències, seminaris i tallers. També es convocaran beques i premis. A més, es realitzaran jornades de divulgació tècnica i es desenvoluparan línies d'investigació conjunta, especialment en matèria de dades obertes o la promoció de solucions tecnològiques i innovadores centrades en la ciutadania en matèria de transparència, participació i accés a la informació pública.

Càtedres d'Empresa UPV

Després de la signatura de la Càtedra Governança de la ciutat de València són ja 66 les Càtedres i Aules d'Empresa de la Universitat Politècnica de València. Aquest programa permet potenciar les relacions de la Universitat amb l'entorn socioeconòmic i incrementar, amb la col·laboració de les empreses i de les administracions, l'oferta d'activitats, la generació i la difusió del coneixement, així com contribuir en la formació dels futurs professionals.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial