Víctor Masot, alumne 14

Víctor Masot va obtenir un 14 sobre 14 a les PAU i cursa el Grau en Enginyeria Aeroespacial a la Universitat Politècnica de València

[ 13/11/2020 ]

Víctor Masot és un alumne 14. I és que, en les proves d'accés a la Universitat realitzades al mes de juliol passat, Masot va obtenir un 14 sobre 14. En l'actualitat, estudia primer curs del Grau en Enginyeria Aeroespacial que s'imparteix a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny de la Universitat Politècnica de València. Uns estudis que va triar perquè “des de xicotet m'ha encantat tot allò relacionat amb volar i l'espai, i a l’escola, les assignatures que més m'agradaven eren les matemàtiques i la física, així que aquesta carrera encaixava perfectament amb mi”.

En la convocatòria de les proves d'accés a la universitat, que van tenir lloc al mes de juliol passat, Masot va aconseguir un 14 sobre 14. “Per a mi va ser com un reconeixement per tot el treball que havia fet al llarg d'aquests anys i em vaig alegrar moltíssim, perquè sabia que podria entrar en Enginyeria Aeroespacial. Quan em van donar la notícia, no m'ho podia creure; la veritat és que va ser una sensació increïble”.

D'aquesta convocatòria, totalment atípica respecte d’edicions anteriors (d'una banda, perquè es van realitzar als centres de batxillerat i d’una altra, per totes les mesures sanitàries establides per al seu desenvolupament), Víctor recorda que “va ser bastant estranya perquè encara ens quedava temari per veure, així que vam haver de donar-ho tot en línia i això va complicar un poc les coses”. A més, “va ser dur assumir que el final del nostre últim any en el col·legi no seria com tots havíem imaginat. No vam poder fer viatge de fi de curs ni graduació; no vam poder acomiadar-nos com cal. En general, tota aquesta nova normalitat va ser difícil d'assimilar, però és el que hi ha”.

Començar la universitat en plena pandèmia

Una vegada al campus, Víctor assenyala que “no s'assembla en res al que tenia pensat. Si el canvi del col·legi a la Universitat ja és gran, imagina-t’ho amb tot això. Cadascú s'adapta com pot”. I és que haver començat la carrera universitària en plena pandèmia està sent una experiència de vida i de maduresa.

L'alumnat, el que ha arribat per primera vegada per a començar els estudis, es troba escoles i facultats semibuides. Així mateix, les classes van començar amb mascareta, una presencialitat reduïda i/o en línia. A part de cartells recordant en tot moment la importància de complir les normes de distanciament social i la resta de mesures que dicten els protocols per a tractar de frenar l'avanç de la COVID-19.

"Cada tres setmanes al meu grup ens toca classe en línia, així que ens quedem aquesta setmana sencera a casa. Els dies que venim a la Universitat tot és una mica estrany, ja que hem de mantenir sempre la distància, els treballs col·lectius hem de fer-los a través d'una plataforma... Després, en les classes, es perd molt de temps en haver de retransmetre-les en línia; amb la mascareta costa més entendre els professors; etc. Són detalls que fan que el dia a dia siga més complicat i més pesat del normal”, conta Víctor Masot. A aquesta llista, també cal afegir que, “amb tot el que està passant és molt més complicat conèixer noves persones, fer noves amistats…, ja que no podem estar tots junts. Aquesta és una de les coses que trobe a faltar, ja que tenia moltes ganes d'això”.

No obstant això, Masot sosté que “en la carrera estem tots prenent-nos això molt de debò, perquè sabem que si seguim les mesures de seguretat abans podrem tornar a la normalitat, encara que segons sembla no tots ho consideren tan important i això fot perquè afecta la resta i fa malbé qualsevol avanç que hàgem aconseguit”.

Bàsquet i piano

Futur enginyer aeroespacial, apassionat de l'espai, compagina els estudis universitaris amb la carrera esportiva que fa temps desenvolupa amb l'equip de bàsquet de Paterna. A més, l’altra gran passió que té és la música, “l'any passat em vaig traure el títol de piano de grau professional i enguany he començat a fer classes particulars a estudiants de batxillerat i educació secundària”. El que hem dit, Víctor Masot, un alumne 14.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera