Rànquing Webometrics

Avel·lí Corma, investigador de l'ITQ (UPV-CSIC), entre els 300 científics més influents del món

[ 07/10/2020 ]

Avel·lí Corma, investigador de l'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre mixt de la Universitat Politècnica de València (UPV) i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), és un dels 300 científics més influents del món segons l'última edició del rànquing Webometrics, elaborat pel Laboratori de Cibermetria de l’Institut de Polítiques i Béns Públics (IPP) del CSIC, i que recull els noms de les 500 personalitats més importants de l'àmbit.

En concret, Corma ocupa el lloc 255 d'una llista en la qual apareixen, a més, cinc investigadors espanyols més: Valentín Fuster, Gabriel Núñez, David López Mateos, Carlos Cordón Cardo i Manel Esteller.

El rànquing Webometrics es basa en 240 milions de documents acadèmics registrats en la base de dades de Google Scholar, que conté informació de milers d'investigadors i investigadores de tot el món i pertanyents a qualsevol àrea científica.

Un currículum excepcional

Avel·lí Corma és professor d'investigació del CSIC i desenvolupa la seua labor a l'ITQ. Posseïdor d'un índex h de 136, en el seu currículum destaquen més de 1.250 publicacions, 150 patents (10 d'aquestes en explotació industrial) i 30 tesis doctorals dirigides. Autor de tres llibres, Corma forma part del comitè editorial de nombroses revistes científiques d'impacte internacional.

Així mateix, l'investigador de Moncofa és membre de la Reial Acadèmia d'Enginyeria d'Espanya; l'Acadèmia Europea; la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals d'Espanya; l’Acadèmia Nacional d’Enginyeria (la National Academy of Engineering, dels Estats Units) i la Royal Society (del Regne Unit).

En el seu excepcional currículum, entre els nombrosos reconeixements, s'inclouen el Premi de l'Amistat del Govern Xinès, el Premi Spiers Memorial de la Royal Society of Chemistry, el Premi Príncep d'Astúries d'Investigació Científica i Tècnica, la Gran Medalla de l'Acadèmia Francesa de Ciències, el Rhodia Pierre-Gilles de Gennes Prize for Science and Industry, l'Eni Award, el Royal Society of Chemistry Centenary Prize, l'A. V. Humbold Research Award, el G. A. Somorjai Award de l'American Chemical Society, el Premi Nacional de Ciència i Tecnologia de Mèxic i la Medalla d'Or de la Reial Societat Espanyola de Química.

Juntament amb aquests, destaquen també, sens dubte, el Breck Award de la International Zeolite Association, el Premi de Noves Tecnologies Rei Jaume I, el Premi François Gault de l'European Catalysis Society, el F. G. Ciapetta Lectureship in Catalysis, l'Eugene J. Houdry Award in Applied Catalysis de la North American Catalysis Society, el Michel Boudart Award for the Advancement of Catalysis de la North American Catalysis Society i l'European Federation of Catalysis Societies, el Premi d'Investigació Iberdrola de Química, el Premi Nacional de Tecnologia Leonardo Torres Quevedo i el Premi Dupont.

Investit Doctor honoris causa per 14 universitats europees

A més, Corma ha rebut l'Orde del Mèrit Civil d'Espanya; ha sigut condecorat amb la Medalla de la UPV, i ha sigut investit Doctor honoris causa per les universitats d'Utrecht, Tècnica de Munic, Jaume I de Castelló, València, Ruhr Bochum, Alacant, Ottawa, Tecnològica de Delft, Bucarest, Jaén, Cantàbria, Còrdova, UNED i Paul Sabatier de Tolosa (França).

El seu camp d'investigació actual se centra en el desenvolupament de catalitzadors per a processos intermedis de química fina, molècules i productes per a la producció de fàrmacs i les indústries dels perfums i l'alimentació. Al mateix temps, treballa també en la transformació de biomassa en energia.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial