#Cogeloquenecesites

David Candel i Víctor Bujaldón, alumnes del campus d'Alcoi de la UPV, creen una web que localitza els punts de donació de menjar a tota Espanya

[ 21/05/2020 ]

Es calcula que, només a Madrid, més de 100.000 persones mengen cada dia gràcies a les ajudes dels serveis socials i les xarxes veïnals dels 21 districtes. No en va, en les últimes setmanes, s'han fet visibles les cues de gent que passen hores en fila per a obtenir productes bàsics com llet, arròs, galletes, creïlles, bolquers… L'escena, tristament, s'ha convertit en habitual en molts punts del país.

Davant d’aquesta situació, David Candel i Víctor Bujaldón, estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), es van plantejar com podien ajudar des de casa a frenar la crisi provocada per la COVID-19, i van posar l’atenció en la iniciativa #CompraSolidaria, nascuda en les xarxes socials amb la finalitat d'habilitar punts de donació i recollida d'articles bàsics per a ajudar a qui ara més ho necessita.

Si te’n sobra, deixa’n; si en necessites, agafa’n

La campanya original respon a la senzilla proposta de “Si te’n sobra, deixa’n; si en necessites, agafa’n”, que ha generat que avui siga possible trobar, als carrers de diverses ciutats espanyoles, caixes, maletes, baguls, carros solidaris i tot tipus de contenidors on les persones donen articles de primera necessitat perquè unes altres puguen aprofitar-los.

Per a donar suport al projecte, David i Víctor van decidir crear una web que localitza en un mapa els 12 punts fins ara habilitats a Espanya amb continuïtat. #Cogeloquenecesites, ja desenvolupada, els situa en la llista de carrers de la ciutat, proporcionant l’adreça exacta i una fotografia de cadascun.

“Pensem reunir tots els punts en un mapa permanent perquè la informació no es quede solament en la història efímera d'una xarxa social”, expliquen els estudiants de la UPV. “Així, a partir d'ara, qualsevol persona podrà trobar fàcilment la ubicació, ja siga perquè la gent que vulga fer aportacions contribuïsca amb el seu granet d'arena, o per a les famílies que ho necessiten”.

Mapa, formulari i cartell

La web inclou, a més, un petit formulari perquè qualsevol persona interessada puga compartir informació. “Envia'ns l'adreça on has vist o has deixat una caixa d'aliments. Sigues precís amb la ubicació a fi que nosaltres puguem incloure-la en el mapa”, animen els alumnes del Grau en Enginyeria Informàtica de la UPV.

Així mateix, David i Víctor han dissenyat un cartell que es pot imprimir des de la web per a difondre la iniciativa i senyalitzar els llocs on se situa una caixa, una cistella o un carro solidari. “Entre tots”, conclouen, “aconseguirem que més gent s'anime a contribuir o a trobar informació de la cistella més pròxima”.

La iniciativa ha tingut molt bona acollida i, a poc a poc, va creixent. De moment, té presència a Castella i Lleó, la Comunitat de Madrid, Catalunya i la Comunitat Valenciana.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla