Secaba Rank

La biblioteca de la UPV, tercera més rendible i eficient d'Espanya. És la millor de la Comunitat Valenciana i l'única politècnica en el top 10

[ 26/02/2020 ]

La biblioteca de la Universitat Politècnica de València (UPV) és la tercera més rendible i eficient d'Espanya. Així ho afirma l'última actualització del Secaba Rank, una classificació realitzada per investigadors del grup Sekaba-Lab de la Universitat de Granada.

Els resultats de l'estudi són fruit d'una eina dissenyada per Sekaba-Lab a partir d'una metodologia, importada de l'àmbit de la biologia i basada en la denominada teoria de sistemes, que permet calcular el nivell d'eficiència i rendibilitat d'una biblioteca.

D'aquesta manera, relacionant el pressupost de cadascuna amb el nombre de préstecs que realitza, el Sekaba-Lab de la Universitat de Granada ha mesurat i classificat les 59 biblioteques universitàries integrades en la Xarxa de Biblioteques Universitàries Espanyoles (Rebiun), comissió sectorial de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

La millor de la Comunitat i única politècnica en el top 10

El rànquing, que aprova únicament a 19 dels 59 centres analitzats (diferenciant-los entre potents i dispotents), situa a la UPV en tercer lloc, només per darrere de l'Autònoma de Barcelona i la Universidad Pablo de Olavide.

La biblioteca de la UPV és, a més, la millor de la Comunitat Valenciana -només la de la Universitat Jaume I (10a), a més de la UPV, aprova- i l'única politècnica qualificada com a potent a nivell nacional -la següent en el llistat és la de Catalunya (29a)-.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla