34 satèl·lits més, en òrbita

OneWeb continua portant Internet a tot el planeta amb l'hipervisor Xtratum, tecnologia de fentISS, empresa derivada de la UPV

[ 25/02/2020 ]

El passat 6 de febrer, OneWeb, empresa de comunicacions global que té per objecte portar la connectivitat a tots els llocs i persones del món, va dur a terme el llançament de 34 satèl·lits, a bord de la llançadora Soyuz, des de l'històric Cosmòdrom de Baikonur (Kazakhstan). Cadascun d'aquests satèl·lits incorporava l'hipervisor XtratuM de fentiSS, empresa derivada de la UPV.

Els 34 satèl·lits pertanyen a la primera generació de la constel·lació OneWeb, que estarà composta, finalment, per 648 satèl·lits que proveiran d'Internet d'alta velocitat i baixa latència a nivell mundial, incloent les regions del planeta amb connectivitat actual limitada o nul·la.

Els satèl·lits es van separar del llançador en 9 seqüències diferents, durant un procés que va durar 3 hores. Es tracta del segon llançament amb èxit d'una de les més grans campanyes de llançament de satèl·lits civils en la història de la humanitat.

XtratuM, clau per a totes les funcions essencials del satèl·lit

L'hipervisor XtratuM de fentiSS és una peça fonamental perquè el programari de bord siga prou robust, ja que dona suport a totes les funcions essencials del satèl·lit, des del control de posició i òrbita, i la comunicació amb el segment terra (telemetria i telecomandament), fins al control propi de la missió i dels equips de telecomunicacions necessaris per a donar servei als clients.

XtratuM és un hipervisor per a plataformes embegudes de temps real que necessiten complir requisits estrictes de seguretat i combinar aplicacions crítiques i no crítiques, que permet executar diversos sistemes operatius de temps real en diferents particions on l'aïllament temporal i espacial entre elles està garantit per l'hipervisor.

2020, "un any ple de fites per a festISS"

El pla d'OneWeb és proveir cobertura global als seus clients en 2021, començant enguany les seues primeres operacions comercials per a clients a la regió de l'Àrtic. Aquest èxit de OneWeb segueix al ja aconseguit al febrer de l'any passat, quan va llançar el seu primer conjunt de sis satèl·lits a manera de demostrador tecnològic, assegurant així els seus drets en l'espectre de comunicacions.

Paco Gómez Molinero, director de fentiSS, destaca que 2020 "serà un any ple de fites per a fentISS, ja que OneWeb té planejats llançaments com aquest fins a aconseguir els 648 satèl·lits de la constel·lació. Amb aquest llançament, fentISS augmenta la seua experiència de vol fins a aconseguir els 42 satèl·lits orbitant La Terra".

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC