TEDxUPValència

Jaime Gómez Hernández, Carla Espinós, Alicia Ville, Andrés Torrubia i Elena Dénia, entre els protagonistes de la 5a edició (28 de febrer, 16 h)

[ 20/02/2020 ]

TEDxUPValència, el programa de conferències de tecnologia, entreteniment i disseny (TED) que té per objecte la difusió d'idees de qualsevol àmbit per a la millora del futur, celebra la seua 5a edició divendres que ve, 28 de febrer, amb la presència de destacades persones ponents vinculades a la Universitat Politècnica de València (UPV), com Elena Dénia, Andrés Torrubia, Alicia Ville, Carla Espinós i Jaime Gómez Hernández.

Catedràtic d'Enginyeria Hidràulica a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports (ETSECCP-UPV) i responsable del Grup d'Hidrologia de l'Institut de l'Aigua i Medi Ambient de la UPV, a més de tenor i mag, Jaime Gómez Hernández ha sigut guardonat recentment amb la medalla William Christian Krumbein 2020, considerada com l'equivalent al Premi Nobel en l'àmbit de les matemàtiques aplicades a les ciències de la Terra.

Carla Espinós, per part seua, és una jove investigadora biomèdica formada com a biotecnòloga en un ampli espectre de camps, a la UPV, al Royal Institute of Technology i al Karolinska Institute, que actualment cursa el Doctorat en Biociències Moleculars al Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars (CNIC).

Torrubia, Ville i Denia

Enginyer de Telecomunicacions per la UPV i emprenedor en sèrie avalat per una trajectòria de sòlids èxits empresarials a Espanya i als Estats Units, Andrés Torrubia és un reconegut expert en intel·ligència artificial. Guanyador de nombrosos reptes d'envergadura mundial, Torrubia, que ostenta en l'actualitat el primer lloc del rànquing Kaggle a Espanya, és a més CEO de FIXR.COM i cofundador de Medbravo i l'Institut d'Intel·ligència Artificial.

D'altra banda, Alicia Ville és cofundadora i coordinadora de YUDesign UPV, plataforma universitària que utilitza el disseny com a eina per al canvi. Estudiant d'Enginyeria de Disseny i Enginyeria Mecànica, Ville treballa, al seu torn, en el desenvolupament del YUNA, una filtradora de microplàstics.

Per part seua, Elena Denia és astrofísica i divulgadora científica, a més d'investigar a l'Institut INGENIO, centre mixt UPV-CSIC, on desenvolupa la seua tesi doctoral sobre compressió pública de la ciència.

TED: origen i evolució

TED és un esdeveniment anual en el qual algunes de les persones pensadores i emprenedores més importants del món estan convidades a compartir el que més els apassiona. Celebrat per primera vegada a Monterey (Califòrnia, els Estats Units), el 1984, ha comptat amb ponents de la talla de Bill Clinton, Bill Gates, Jane Goodall, Frank Gehry, Paul Simon, Sir Richard Branson, Bono o Philippe Starck. El 2001, la Sapling Foundation va adquirir TED al seu fundador, Richard Saul Wurman.

Amb el propòsit de difondre les idees que valen la pena, TED va crear al seu moment TEDx, un programa de conferències locals i organitzades de forma independent que permeten gaudir d'una experiència similar a les conferències TED.

En aquest context, va nàixer TEDxUPValència, que seguint les normes de l'organització combinarà el visionament de vídeos TED amb ponències en viu per a afavorir la connexió i un debat profund dins d'un grup reduït d'assistents.

Per reproducció en continu, amb inscripció prèvia necessària, a sales dels tres campus de la UPV

Les entrades per a assistir a l'esdeveniment estan esgotades des de fa dies, però l'organització ha previst espais als campus de Vera (València), Gandia i Alcoi perquè, amb inscripció prèvia, es puga seguir aquesta cinquena edició de TEDxUPValencia via reproducció en continu (streaming), amb servei d'àpats i marxandatge.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local