Aquest curs, 1.855 alumnes

D'Austràlia, Suïssa, el Canadà, Singapur, el Japó..., la UPV dona la benvinguda al seu estudiantat d'intercanvi per a aquest segon quadrimestre

[ 07/02/2020 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha donat la benvinguda als 677 estudiants (493 per mitjà del Programa Erasmus +) que aquest segon quadrimestre cursaran els estudis en la institució en un acte d'acollida celebrat a l'Auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts del campus de Vera (València), i organitzat per l'Oficina de Programes Internacionals d'Intercanvi (OPII).

L'esdeveniment té com a objectiu que el seu aterratge siga el més còmode possible, i la seua estada a València, profitosa i de record grat. Per això, les nouvingudes i nouvinguts han sigut informats de com moure's amb facilitat dins i fora de la UPV, així com dels serveis que poden necessitar.

En el curs 2019-2020, la UPV ha rebut a 1.855 estudiants d'intercanvi

Internacionalment reconeguda com una de les referències continentals quant a mobilitat estudiantil, la UPV és la quarta universitat d'Europa que més alumnes d'intercanvi rep.

Quant a l'estudiantat estranger que rep la UPV, un percentatge elevat d'aquest prové del programa Erasmus KA103 (Europa), gràcies al qual aquest curs han estudiat i estudien 1.442 persones en la institució que dirigeix Francisco Mora.

A elles i ells cal afegir, a més, 24 procedents de Suïssa, 45 de l'Erasmus KA107 (no-europeus), 246 del PROMOE (Programa de Mobilitat propi de la UPV) i 98 del SICUE (Sistema d'Intercanvi entre Centres Universitaris Espanyols).

Itàlia (307), Alemanya (303) i França (239), els països que més alumnes han enviat enguany

Durant el present curs, els països des dels quals més alumnes han arribat a la UPV han sigut: Itàlia (307), Alemanya (303), França (239), Polònia (107), els Països Baixos (50) i Bèlgica (46). A més, també cal destacar una important presència d'alumat austríac (40), suec (36), portuguès (32), britànic (30), turc (29), noruec (28), txec (26), romanès (26), hongarès (25), suís (24), eslovè (22), finlandès (21), grec (19), lituà (13) i danès (12).

Estudiants del Sudan, Bielorússia, Mèxic, Bhutan, Armènia, Israel, Algèria, el Japó, Taiwan, la Xina, Austràlia, l'Uruguai, els Estats Units i Corea del Sud, també presents

Gràcies als citats programes internacionals, a més d'alumat europeu, la UPV ha rebut enguany estudiants de països tan diferents com el Sudan, Bielorússia, Mèxic, Bhutan, Armènia, Israel, Algèria, el Japó, Taiwan, la Xina, Austràlia, l'Uruguai, els Estats Units i Corea del Sud, entre altres.

PROMOE, el programa propi de la UPV

Una part significativa d'ells i elles participa en aquesta mobilitat estudiantil gràcies al PROMOE, el programa propi de què la UPV disposa ja des de fa uns quants anys, i que permet enviar i rebre alumnes, per exemple, de Rússia, Panamà, Austràlia, el Canadà, el Brasil, República Dominicana o Singapur.

Així, durant el present curs 2019-2020, 246 estudiants estrangers estudien o han estudiat a la UPV gràcies a aquesta iniciativa, finançada amb fons propis de la institució.

La segona millor universitat d'Espanya en mobilitat per a pràctiques

De fet, tant aquesta com altres accions, fruit de l'esforç i mostra del compromís de la institució, han permès que, en els últims anys, la UPV s'haja convertit en una universitat referent en mobilitat nacional i internacional, i no solament en l'àmbit estudiantil -en la qual, a més, és la segona universitat d'Espanya en mobilitat per a pràctiques, segons dades del SEPIE de juny del 2019-, sinó també per al professorat (segona d'Espanya) i el personal d'administració i serveis (tercera a nivell nacional).

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC