Amb la seua obra 'De 0 a 5.000'

Guillermo Ros Lluch, llicenciat en Belles Arts per la UPV, guanya el Premi Senyera d'Arts Visuals 2019, dotat amb 12.000 euros

[ 16/01/2020 ]

L'escultor Guillermo Ros Lluch, llicenciat en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València (UPV), ha guanyat el Premi Senyera d'Arts Visuals 2019 de l'Ajuntament de València, dotat amb 12.000 euros, amb la seua obra 0 40 60 80 120 220 400 500 600 800 1.000 1.500 2.000 5.000.

El títol de la peça, realitzada en marbre rosa perquè la seua textura "sembla carn, com trossos de cos, quelcom orgànic", l'abreuja l'autor a De 0 a 5.000, en referència al nombre de papers de vidre que s'han utilitzat per a aconseguir que la peça quede "com un espill, és l'escala d'erosió que cal fer per a aconseguir aquesta textura".

Una peça que reflecteix el mateix procés de transformació de l'obra

A través d'aquesta obra, l'artista reflecteix el mateix procés de transformació, com va haver de modificar una peça la producció de la qual va començar en una pedrera de Portugal. Va haver-hi estafes, precarietat i tot un procés de renovació que va anar transformant l'obra ideada en la seua ment fins a la guanyadora del premi.

Originàriament, la peça pesava tona i mitja, i Ros no tenia ni els mitjans, ni la tècnica, ni la infraestructura per a poder transportar-la. "Això em va obligar a anar modificant l'obra, a transformar-la, fins al punt de quedar en les restes del mateix material", explica. Va desfer i refer l'escultura, "precisament, per la successió d'obstacles" que va "haver de salvar per a transportar-la".

Ros, per a qui el premi "és una alegria molt gran", recorda el seu pas per la Facultat de Belles Arts de la UPV, "que em va encantar", i especialment, "el professorat", que ha influït en la seua manera de treballar, i en les amistats sorgides amb els companys d'aules. "M'he nodrit de les converses que teníem", afirma.

"Una talla directa en pedra que actualitza un poc els discursos"

Maribel Doménech, catedràtica del Departament d'Escultura de la Facultat de Belles Arts de la UPV; Laura Silvestre, vicedegana d'aquesta; Álvaro de los Ángeles, comissari i crític d'art; Sonia Martínez, coordinadora de programes públics de Bombas Gens, i Irene Ballester Buhigues, gestora cultural i membre de l'Associació Valenciana de Crítics d'Art, han format el jurat del premi.

En paraules del mateix Ros, han valorat que la seua obra "és una talla directa en pedra i actualitza un poc els discursos". L'escultura premiada passa a formar part de la col·lecció d'art de l'Ajuntament de València.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local