Novembre 2019

La UPV celebra el seu històric festival de jazz del dimarts 19 al divendres 22 amb concerts d'accés lliure a València, Gandia i Alcoi

[ 13/11/2019 ]

Novembre, l'històric festival de jazz de la Universitat Politècnica de València (UPV), celebra la seua vint-i-sisena edició la setmana que ve. En concret, l'esdeveniment tindrà lloc del dimarts 19 al divendres 22 de novembre, amb concerts d'accés lliure, tots a les 20 hores, als campus de Vera (València), Alcoi i Gandia.

Enguany, Novembre es presenta com un festival de contrasts: joventut enfront d'experiència; jazz clàssic enfront de jazz d'experimentació, i jazz d'arrels valencianes o, fins i tot, mediterrànies enfront de jazz internacional.

El tret d'eixida el donarà, el dimarts 19, a València (Auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts), un dels contrabaixistes més actius i sol·licitats de l'escena actual, Ales Cesarini, que s'endinsarà en un ric món d'hibridacions, des del reggae fins a l'electrònica, amb el cantant Payoh Soul Rebel.

El dimecres, també al campus de Vera, arribarà el torn de MAP, grup integrat per tres dels músics més puixants i amb més personalitat del panorama espanyol, com ho són el saxofonista Ernesto Aurignac, el pianista Marco Mezquida i el bateria Ramón Prats. La seua música, sempre imprevisible i potent, passa de l'expressió torrencial al lirisme més delicat.

El dijous, jazz als tres campus

Un any més, el dijous serà el dia gran del festival, amb concerts als tres campus. A València, el públic podrà gaudir amb el saxofonista Ximo Caffarena, autèntica referència per a nombroses generacions després de més de quatre dècades als escenaris.

A Gandia, concretament a l'aula magna, actuaran Ales Cesarini i Payoh Soul Rebel; mentre que al Jazz Club Mussol d'Alcoi (carrer d'Isabel II), Carlos Gonzálbez serà l'encarregat de l'espectacle amb el seu jazz depurat, que descansa en el repertori estàndard, el llenguatge bebop i els valors de la improvisació.

El divendres, com a colofó, Gonzálbez actuarà a Gandia, mentre que a València ho farà el trio NES, sens dubte, una de les sensacions de la música valenciana recent. Iniciativa del violoncel·lista Matthieu Saglio, creador del grup Jerez-Texas, compta amb la veu magnètica de Nesrine Belmokh per a endinsar-se per camins del soul, el jazz o la cançó francesa.

Tot això, un any més, sota el guiatge de l'Àrea d'Activitats Culturals de la UPV, que recorda que -a causa de la nombrosa afluència habitual- convé acudir als concerts amb un mínim de 30 minuts d'antelació, atès que l'accés té el lògic límit de l'aforament dels recintes.

Novembre 2019 ja està ací. Ara, a gaudir-lo!

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC