Acadèmic de Número

José Duato, catedràtic i investigador UPV, pren el dimecres possessió de la seua plaça en la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals

[ 12/11/2019 ]

José Duato, catedràtic i investigador de la Universitat Politècnica de València (UPV), prendrà possessió aquest dimecres, 13 de novembre, de la seua plaça d'Acadèmic de Número de la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals.

Professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF-UPV) i director del Grup d'Arquitectures Paral·leles, Duato va ser seleccionat per unanimitat en el ple del passat 31 de gener, a proposta de la Secció de Ciències Exactes, i ocupa la medalla número 5.

El discurs d'ingrés de Duato es titularà "Aportacions al control de congestió de xarxes d'interconnexió d'alta velocitat" i serà contestat, en nom de la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals, per Javier Jiménez Sendín.

Premi Nacional Julio Rey Pastor, Premi Jaume I de Noves Tecnologies...

Entre els mèrits que l'Acadèmia ha tingut en compte per a l'elecció, destaquen la consecució l'any 2009 del Premi Nacional de Recerca Julio Rey Pastor en Matemàtiques i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions; el Premi Jaume I de Noves Tecnologies el 2006, i les seues rellevants aportacions científiques en el camp de les xarxes d'interconnexió.

Més de 14.000 cites

A més, Duato, els treballs de recerca del qual compten amb més de 14.000 citacions, és primer autor del llibre Redes de Interconexión: un enfoque de ingeniería, publicat per l'IEEE Computer Society Press el 1997 i per Morgan Kaufmann el 2002.

Es tracta del segon llibre més citat sobre xarxes d'interconnexió existent en l'actualitat, i és utilitzat habitualment pels enginyers i enginyeres de disseny de xarxes d'interconnexió de les empreses capdavanteres del mercat, com IBM, Intel o Atos Bull, entre moltes altres.

Així mateix, Duato ha sigut editor d'algunes de les revistes més rellevants del sector en l'àmbit internacional, com IEEE Transactions on Computers, IEEE Computer Architecture Letters i IEEE Transactions on Parallel and Distributed Systems.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera