- -
UPV
 

Gestiˇ del trÓnsit

Personal investigador de la UPV i la Universitat Paul Sabatier-Tolosa III (Franša) idea un nou sistema que facilitarÓ la circulaciˇ en Órees urbanes

[ 15/10/2019 ]

Un equip investigador de la Universitat PolitŔcnica de ValŔncia (UPV) i la Universitat Paul Sabatier-Tolosa III (Franša) ha desenvolupat un sistema capaš de gestionar el trÓnsit d'una ciutat que ajudarÓ, en un futur, a evitar embossos, i a mÚs, a reduir els temps de circulaciˇ dels vehicles i els nivells de contaminaciˇ.

Ideat per a cotxes aut˛noms, el sistema inclou un servei prove´dor de rutes capaš de preveure l'estat de congestiˇ present i futur a la ciutat, i tÚ en compte aquesta informaciˇ a l'hora de seleccionar noves rutes. El treball ha sigut publicat en la revista Electronics.

La responsabilitat d'indicar les rutes, per a les autoritats municipals

A diferŔncia dels sistemes actuals, que poden suggerir rutes alternatives atesa la congestiˇ en un instant concret, l'ideat des del Grup de Xarxes de Computadors del Departament d'InformÓtica de Sistemes i Computadors (DISCA-UPV) permet conŔixer la congestiˇ actual i la futura en una Órea metropolitana completa, i controlar tot el trÓnsit amb vista a minimitzar o eliminar completament la congestiˇ.

A mÚs, inclou opcions de selecciˇ de diferents criteris -mediambientals, situacions atÝpiques, accidents, etc.- per a recomanar les rutes de manera dinÓmica.

Carlos Tavares Calafate, investigador del Grup de Xarxes de Computadors-DISCA de la UPV i coordinador del treball, indica que la proposta "facilita que les autoritats puguen restringir o eliminar el trÓnsit en una zona determinada i durant el perÝode que estimen oport˙. Per exemple, disminuir el trÓnsit prop d'escoles en horari d'entrada/eixida, o en zones per on circulen ambulÓncies o s'haja produ´t un accident, etc.".

El sistema ideat pel personal investigador de la UPV estableix un nou paradigma per a la gestiˇ futura del trÓnsit urbÓ, en el qual l'accÚs a una Órea metropolitana requereix d'una negociaciˇ entre els vehicles i les autoritats. "Sˇn les autoritats les responsables d'indicar-li quina ruta ha de seguir per a arribar a la seua destinaciˇ", explica Tavares Calafate.

2n Premi en la VI Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible de la CV

En el desenvolupament del sistema han participat tambÚ Juan Carlos Cano i Pietro Manzoni, tots dos pertanyents tambÚ al Grup de Xarxes de Computadors-DISCA de la UPV; David Soler, de l'Institut Universitari de MatemÓtica MultidisciplinÓria (IMM) de la UPV, i Jorge Luis Zambrano MartÝnez, alumne de doctorat en la tesi del qual -guardonada amb el 2n premi en la VI ediciˇ dels Premis de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible de la Comunitat Valenciana- s'emmarca l'estudi.

"Aquest treball", conclou Tavares, "tÚ aplicabilitat a escala mundial, ja que es pot adaptar a qualsevol gran ciutat. Els beneficis que aportaria van des d'una reducciˇ dels temps dels trajectes, el consum de combustible i la contaminaciˇ a les ciutats, fins al control central del trÓnsit, indicant el tipus de vehicle que pot circular o no per zones especialment contaminades".


NotÝcies destacades


SetciŔncies SetciŔncies
Nous capÝtols del programa de divulgaciˇ cientÝfica per als mÚs menuts produ´t per UPV TV
En l'elit universitÓria internacional En l'elit universitÓria internacional
'Nature' situa la Universitat PolitŔcnica de ValŔncia entre les cent millors universitats joves del mˇn
10 noves empreses emergents 10 noves empreses emergents
StartUPV continua incorporant talent al seu ecosistema emprenedor
Del 16 d'octubre al 21 de novembre Del 16 d'octubre al 21 de novembre
La UPV exposa "ANCA. Una experiŔncia de creaciˇ colĚlectiva 1989-1994"
Accions Marie Sklodowska-Curie Accions Marie Sklodowska-Curie
S'obri la convocat˛ria d'Innovative Training Networks. 530 milions en beques dirigides a la formaciˇ inicial de personal investigador a l'estranger
Projecte Dieper Projecte Dieper
La UPV participa en el desenvolupament d'un nou motor de baix consum i alta eficiŔncia que redueix mÚs d'un 80% l'emissiˇ de partÝcules contaminants

EMAS upv