Motors elèctrics

L'investigador de la UPV José Alfonso Antonino, guardonat amb el prestigiós SDEMPED Diagnostic Achievement Award

[ 20/09/2019 ]

José Alfonso Antonino, investigador i professor de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut guardonat amb el SDEMPED Diagnostic Achievement Award, un dels reconeixements més importants del món en l'àmbit de la investigació sobre motors elèctrics.

Antonino, que ha sigut distingit per les seues innovacions i contribucions per a millorar el diagnòstic precoç de fallades en aquest tipus de motors, és el primer espanyol que rep aquest prestigiós premi, que es lliura des del 2011. A més, es tracta de l'investigador més jove que l'aconsegueix en totes les edicions celebrades fins avui.

Investigador de l'ITE de la UPV i del Departament d'Enginyeria Elèctrica

El guardonat desenvolupa l'activitat científica a l'Institut de Tecnologia Elèctrica (ITE-UPV) i és docent del Departament d'Enginyeria Elèctrica de la UPV. La seua investigació se centra en la posada en marxa de noves tècniques per a la detecció precoç d'avaries i anomalies dels motors elèctrics.

Aquestes tècniques permeten realitzar un diagnòstic molt més precís i fiable que l'oferit per les tècniques d'anàlisi convencionals. Entre altres avantatges, ajuden a evitar falsos diagnòstics en grans motors, a prevenir fallades en aquestes màquines i a millorar l'eficiència d'aquestes, contribuint així a optimar el seu rendiment.

Per a Antonino, rebre aquest guardó suposa "una gran satisfacció i honor, sobretot tenint en compte la nòmina d'investigadors que anteriorment ho han aconseguit, tots ells molt rellevants en l'àrea i que en la seua majoria superen els 60 anys d'edat".

L'investigador de l'ITE de la UPV va rebre el guardó en el marc del dotzè Symposium on Diagnostics for Electric Machines, Power Electronics and Drives (SDEMPED 2019), que és la conferència més prestigiosa del món en l'àmbit del diagnòstic de fallades en motors elèctrics i que s'ha celebrat recentment a Tolosa (França).

Millor article científic

A més, durant aquest esdeveniment, José Alfonso Antonino va ser distingit també amb un dels premis als tres millors articles en la matèria, gràcies a un treball elaborat conjuntament amb la Universitat de Corea, de Corea del Sud.

L'article presenta dos mètodes de detecció de fallades en l'enrotllament de l'amortidor de motors síncrons, que no requereixen el desmuntatge de la màquina. Cal assenyalar que aquest tipus de fallada s'ha donat en el passat en grans motors síncrons, provocant pèrdues milionàries per a les companyies involucrades.

Els innovadors mètodes proposats en el citat article permeten la detecció primerenca d'aquest tipus de fallades, per la qual cosa són de gran interès per a les indústries de l'àmbit.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC