Especial Azalea - Dia 2

L'aposta valenciana no convenç al jurat d'Integració i Impacte, però pese al colp, Azalea es manté com a millor equip espanyol i amb el podi encara a tir

[ 23/07/2019 ]

L'avisava ahir Ana: "Ací els costa entendre la terrassa a l'aire lliure, però hem apostat per la integració al nostre entorn. Ara, falta per veure si l'impacte provocat juga al nostre favor o en la nostra contra". I ha sigut en contra.

El jurat d'Integració en el barri i Impacte social ha atorgat a l'equip d'Azalea la pitjor qualificació de les cinc categories premiades en la Solar Decathlon Europe 2019 (SDE 2019) fins avui, un vuitè lloc, amb tot just 53 punts sobre 100, que ha colpejat la moral d'un equip que, fins a aquesta vesprada, havia estat en el top 4 en tres de les quatre classificacions prèvies.

"No passa res, demà remuntem". La reacció de l'equip ha sigut unànime. I és que, malgrat la decepció, l'equip de la Universitat Politècnica de València (UPV) es manté com a millor espanyol de la competició i té el podi encara a tir.

Els resultats d'Enginyeria i Construcció, en caure

La mirada se centra ara en la pròxima categoria, Enginyeria i Construcció (100 punts més en joc), els resultats de la qual es donaran a conèixer demà dimecres, a les 17 hores, després que avui el jurat haja avaluat a les 11.20 hores a cinc membres d'Azalea: Razvan Valentín Stoica, Ganímedes Colomar, Marc Escrig, Ana Martínez i Mario Pistoni.

"Hem acabat molt contents", afirmava Razvan després de concloure la sessió, "perquè ens han felicitat. Se'ls ha vist molt interessats a conèixer molts detalls de la nostra proposta, fins i tot aspectes relacionats amb altres àrees".

Un resultat positiu podria, de fet, situar de nou a Azalea en el podi de la competició, i a això, i al seu incansable treball durant les quatre setmanes porta en Szentendre (Hongria), s'aferra l'equip.

Per a acabar el dia, sopar com a amfitrions

La jornada, en tot cas, no s'ha acabat encara per a Azalea, que aquesta nit acull en la seua barraca sostenible, en qualitat d'amfitrió, a dos membres d'altres tres equips de la competició. Així doncs, cap a dalt, som-hi, a cuinar... i a recuperar el somriure.

Especial Azalea, dia a dia

Especial Azalea - Dia 0: Un 2n premi i acariciant el podi general a una setmana del final de la SDE 2019

Especial Azalea - Dia 1: Com és possible construir en dues setmanes una casa amb totes les comoditats i únicament proveïda amb energia solar? Coneix els secrets de la barraca sostenible que sorprèn a Europa

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries