Ajudes de menjador

S'obri, fins al pròxim 6 de setembre, la fase 1 del termini de sol·licituds de fins a 80 bons de menú per al curs acadèmic 2019-2020

[ 16/07/2019 ]

A fi que cap persona quede exclosa de l'estudi universitari per raons econòmiques, la Universitat Politècnica de València (UPV) ha convocat, amb vista al curs acadèmic 2019-2020, les ajudes de menjador, a través de les quals distribuirà un total de 54.231 menús entre l'alumnat matriculat en estudis oficials de grau o màster.

L'adjudicació de les ajudes es durà a terme en dues fases. La primera (ordinària) té ja el termini de sol·licitud obert -fins al pròxim 6 de setembre- i distribuirà el 85% dels bons disponibles. La segona (extraordinària) concedirà el 15% restant entre les sol·licituds presentades del 16 al 30 de setembre.

Requisits econòmics i acadèmics

Les ajudes s'adjudicaran als estudiants que, en el curs acadèmic anterior, van superar el 40% dels crèdits en els quals es van matricular, si aquests superaven els 40 ECTS (temps complet), o el 50% si estaven matriculats a temps parcial (40 ECTS o menys).

Les sol·licituds de qui compleix els requisits econòmics es prioritzen d'acord amb la renda per càpita de la unitat familiar, fins a un màxim de 8.000 euros, en ordre creixent, fins a esgotar el nombre d'ajudes convocades.

La determinació de la unitat familiar, el càlcul de la situació econòmica familiar i els criteris d'adjudicació es poden consultar en les bases completes de la convocatòria.

No aprofitar el 90% dels vals concedits implica la pèrdua de l'ajuda

Amb l'objectiu d'utilitzar la major quantitat possible de vals i aconseguir que el major nombre possible de sol·licitants es beneficien d'aquests, es durà a terme un control dels bons consumits.

Així, a aquelles persones beneficiàries que, sense causa prou justificada segons el parer de la Comissió d'Acció Social, no hagen utilitzat almenys el 90% de l'ajuda concedida, els serà revocada, i es reassignaran els bons a sol·licitants que es troben en la llista d'espera.

De la mateixa manera, a la finalització del segon semestre, les persones beneficiàries que no hagen aprofitat el citat 90% dels vals concedits sense justificació suficient, no podran obtenir l'ajuda de menjador el primer semestre del curs 2020-2021.

L'ús indegut de l'ajuda (només és vàlida per al menú del dia) o l'ús per persones diferents de la titular, provoca la revocació d'aquesta.

Com se sol·licita?

Qualsevol alumna o alumne interessat que complisca els requisits acadèmics i econòmics pot sol·licitar l'ajuda de menjador (entre 10 i 80 bons) emplenant el formulari, accessible per via telemàtica, que es troba disponible en la informació personalitzada de l'alumnat (intranet).

Al·legacions i resolució

Una vegada finalitzat el termini de la fase 1 (6 de setembre), el Servei d'Alumnat publicarà en la seua pàgina web una proposta de resolució; després, les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions.

Posteriorment, una vegada finalitzat el termini extraordinari de presentació de sol·licituds (30 de setembre), la Comissió de Selecció realitzarà una nova proposta de resolució, que inclourà les ajudes de la fase 2 i les modificacions de la fase 1, i que serà publicada també en la web del Servei d'Alumnat.

Conclòs el posterior termini de 10 dies hàbils per a al·legar, i estudiades les argumentacions presentades, s'elevarà la proposta al rector, que resoldrà la convocatòria durant el mes d'octubre. La resolució definitiva serà publicada llavors en la citada pàgina web del Servei d'Alumnat.

Bases completes - Convocatòria d'ajudes de menjador 2019-2020

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local