Setciències

Nous capítols del programa de divulgació científica per als més menuts produït per UPV TV

[ 20/02/2019 ]

Setciències, el programa de divulgació científica per als més menuts produït per UPV TV, estrena quatre nous capítols, que ja es troben a la disposició del públic infantil en l'enllaç següent.

Ideat amb l'objectiu d'acostar la ciència a xiquets i xiquetes d'una forma amena, divertida i rigorosa, en cadascun dels capítols, el programa aborda un concepte científic en particular, com per exemple, en aquests nous lliuraments, la refracció de la llum, la transmissió del so, el moviment de la terra respecte al sol i la seua relació amb la durada dels dies i la composició dels aliments.

Nous grafismes de suport

A més, Setciències torna amb millores. D'una banda, incorpora atractius grafismes de suport als conceptes científics, amb l'objectiu de facilitar-ne encara més la compressió per part dels més xicotets. Al seu torn, el programa ha sumat a l'equip Antoni Martínez i Bernat, tècnic del Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV, que passa a formar part de Setciències com a assessor lingüístic.

De la mateixa manera que en la primera temporada, el programa té també l'assessorament científic de José Mª Seguí Simarro, professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN-UPV), investigador de l'Institut de Conservació i Millora de l'Agrodiversitat Valenciana (COMAV) i reconegut divulgador científic. No debades, en el seu currículum figuren, entre altres, el premi Prismas Casa de las Ciencias i el Premi Europeu de Divulgació Científica de la Universitat de València.

Setciències, Mila i el Dr. Savi

Cada capítol comença amb els personatges principals de la sèrie, la marioneta Setciències i la seua amiga Mila, introduint el concepte científic. Parlant entre ells, sorgeix un dubte que el Dr. Savi acaba resolent amb un experiment ben senzill, sempre amb un llenguatge directe i un guió senzill, per a facilitar l'aprenentatge.

L'equip al complet

Setciències és una idea original de Raúl Valenciano, director i guionista del programa i realitzador d'UPV TV. Completen l'equip Iván Gallego, dissenyador gràfic d'UPV TV i responsable de disseny i grafisme del programa; Luis Zurano, periodista de l'Àrea de Comunicació pertanyent a la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i) de la UPV, responsable de la coordinació científica del programa; la periodista Vanessa Prat, que encarna a Mila; i Rafa Ordóñez, que posa veu al Dr. Savi. La productora audiovisual Medianomedia, especialitzada en divulgació científica, és l'encarregada de l'enregistrament, l¿edició i la postproducció del programa.

Setciències compta amb el cofinançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries