Premis als millors expedients

La Universitat Politècnica de València atorga 234 reconeixements als seus alumnes i titulats acadèmicament brillants

[ 18/12/2018 ]

"Les persones pensem no sols per a conèixer, sinó també per a actuar. El talent és l'acte d'invertir bé la intel·ligència". Així, tot citant el filòleg, escriptor i pedagog José Antonio Marina, investit doctor honoris causa per la Universitat Politècnica de València (UPV) l'any 2003, va felicitar el rector de la institució, Francisco Mora, els més de 200 alumnes i titulats acadèmicament brillants guardonats en els Premis als Millors Expedients 2016-2017 i a les Millors Notes d'Admissió 2017-2018.

"Les coses no ocorren per si mateixes. És fàcil somiar el futur, però els camins han de bastir-se dia a dia, i les metes només s'aconsegueixen amb decisió, constància i esforç", va afirmar un Mora que, dirigint-se directament als guardonats, els va dir: "Amb aquest premi, no sols heu omplit d'orgull i alegria les vostres famílies, sinó que, a més, amb el vostre esforç, ganes de formar-vos i il·lusió, heu millorat la UPV. Els professors i professores hem après de la vostra dedicació i les vostres troballes, i millorant la UPV, una institució pública, heu ajudat a millorar la societat. No sols sou un embrió d'èxit, un projecte de futur; també compliu una important funció social estudiant cada any amb nosaltres".

Parlen els premiats

"És tot un honor ser guardonat per la UPV, i encara ho és més per la importància d'aquest premi". Parla Rafael Romero Casiano, premiat per la seua mitjana de 8,908 en el 4t curs del Grau en Administració i Direcció d'Empreses (ADE): "Estic molt content. Després, vaig fer un màster per completar la meua formació i ara pose tots els coneixements en pràctica gràcies a Cloudsensing, una empresa emergent de la UPV en la qual també ens ajuda molt la Universitat".

Per a Rafael, l'èxit no li ha suposat renunciar a res: "Sempre es pot compaginar tot. Forme part de l'equip de futbol sala amb els meus companys, he pogut gaudir de la família... Al final, tot és organitzar-se. Sempre hi ha temps per a tot".

Una altra de les guardonades, Irene González Marín -9,365 de mitjana en 2n del Grau en Fonaments de l'Arquitectura-, considera que el premi "és una cosa que està a l'abast de tothom. És qüestió d'esforç i força de voluntat, de posar-hi moltes hores i no rendir-se".

Per a ella, l'arquitectura "és una vocació; des de xicoteta hi vaig veure alguna cosa apassionant, el fet de construir, d'inventar alguna cosa des del no-res... M'ha fascinat sempre".

Juan Monzón Gasca -9,830 en 2n del Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals- comparteix amb Irene l'entusiasme pels seus estudis: "És una cosa que m"agrada molt, és la meua passió, i em dedique a això totes les hores del dia, i tots els dies".

"Vaig estudiar una altra carrera abans, i ja anava enfocant la meua formació cap a la restauració i la conservació. Després, vaig anar a Itàlia a estudiar una mena de programa de dibuix. Allà em vaig adonar que volia dedicar-me a la part tècnica, als materials, a estudiar els aspectes més relacionats amb les belles arts, i ací estic".

En total, durant la gala s'han lliurat 234 reconeixements, inclosos 41 a titulats, 12 esments especials i 3 premis extraordinaris de final de carrera, que van correspondre a José Manuel Fuentes López (Grau en Enginyeria Informàtica, per superar la mitjana de la titulació un 40,33%), Rafael José Escarabajal Sánchez (Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials, un 39'15% per damunt), i Héctor Navarro García (Grau en Enginyeria Mecànica, millorant la mitjana un 37'1%).

Quant a notes d'admissió, la millor la va presentar Amaia Sanchis Ballester (13,906, Grau en Biotecnologia), seguida d'Arnau García Cases (13,895, Grau en Enginyeria Aeroespacial) i Lucía Castelló Pedrero (13,850, Grau en Enginyeria Biomèdica).

En primer curs, els expedients més destacats van ser els de David Palmero Cantón (9,730, Grau en Biotecnologia), Carlos Güemes Palau (9,620, Grau en Enginyeria Informàtica) i Nahuel Unai Roselló Beneitez (9,570, Grau en Enginyeria Informàtica).

En segon, Érica Ángeles Mataix Domínguez (9,863, Grau en Administració i Direcció d'Empreses), el ja esmentat Juan Monzón Gasca (9,830, Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals) i Julio Moisés López Sánchez (9,710, Grau en Enginyeria Electrònica, Industrial i Automàtica) hi van obtenir les mitjanes més elevades.

En tercer, d'altra banda, els alumnes més brillants van ser Francisco José Piá Izquierdo (10, Grau en Belles Arts), Miguel Aubán Borrell (9,845, Grau en Enginyeria Informàtica) i Jorge Martínez Zafra (9,838, Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials).

En quart, el podi l'ocuparen Jordi Llopis Lorente (9,892, Grau en Enginyeria Biomèdica), José Manuel Fuentes López (9,845, Grau en Enginyeria Informàtica) i Daniel Hernán Hidalgo Aliena (9,840, Grau en Enginyeria Informàtica).

En cinquè curs, els tres alumnes més destacats van ser Álvaro Olivares Peralta (8,839, Grau en Fonaments de l'Arquitectura), Sevak Asatryan (8,835, Grau en Fonaments de l'Arquitectura) i Saúl Aroca Tevar (8,601, Grau en Arquitectura).

Finalment, en sisè, Eric Llopis Calatayud va acabar el curs amb una brillant mitjana de 10.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera