A la caça de talent UPV

Iñaki Berenguer inaugura en StartUPV la quarta seu de Coverwallet, el projecte amb el qual ha reinventat el sector de les assegurances per a pimes

[ 13/11/2018 ]

Per a captar talent. Amb aquest propòsit s'ha instal·lat CoverWallet en la Universitat Politècnica de València (UPV). Així ho ha anunciat Iñaki Berenguer, enginyer de Telecomunicacions per la UPV i cofundador i conseller delegat (CEO) de la tecnològica, el tercer dels seus projectes d'èxit i amb el qual ha reinventat el sector de les assegurances per a petites i mitjanes empreses.

En paraules de Berenguer, "una empresa com CoverWallet cerca el talent tecnològic, i això ho trobem en una universitat com la UPV, on hi ha quantitat i qualitat. A més, volem atraure talent d'altres llocs i per a això necessitem estar en una ciutat atractiva com és València".

Preparat, innovador, emprenedor i socialment compromès

Durant la inauguració del nou espai de CoverWallet en StartUPV, l'ecosistema emprenedor de la UPV, Berenguer ha estat acompanyat pel rector de la institució acadèmica, Francisco Mora, qui ha definit el fundador de la tecnològica CoverWallet com "una persona amb una carrera professional brillant que, a més de titulat nostre, reuneix el que des de la UPV tractem de transmetre: preparació, caràcter innovador i emprenedor, i compromís social".

A la presentació han acudit també el vicerector d'Ocupació i Emprenedoria UPV, José Millet; el president de les Corts Valencianes, Enric Morera; i el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, per a qui "els projectes d'Iñaki Berenguer posen com a referents a València i a Espanya. Per això, que tinga en compte d'on és i on va estudiar, que torne instal·lant part del seu equip a València i posant en valor tot el que fa, encara el dignifica més. És, per tant, un orgull que estiga ací, generant riquesa i economia en benefici de les persones".

CoverWallet, una asseguradora en línia per a pimes

CoverWallet està especialitzada en la comercialització en línia d'assegurances per a petites i mitjanes empreses. Llançada en 2016, ha rebut més de 10 milions de dòlars per al seu finançament, i té com a objectiu "continuar creixent", perquè com ha assegurat el seu fundador, "l'oportunitat és tan gran que tenim encara molt per recórrer".

En l'actualitat, prop de 170 empleats treballen en CoverWallet, "la majoria en l'oficina de Manhattan, però l'empresa compta amb una altra en Rochester i també a Madrid. I ara ací, a València, on ja hi ha quatre persones treballant. La nostra finalitat és fer-la créixer i arribar a 25 empleats en els pròxims nou mesos", ha subratllat Berenguer.

Iñaki Berenguer, emprenedor tecnològic

L'any 2008 Iñaki Berenguer va muntar la seua primera empresa emergent, Pixable, que va vendre per 26,5 milions de dòlars en 2012. Amb Contactive, el seu segon gran projecte, va tornar a triomfar. Ara, amb CoverWallet, la seua tercera aposta, l'èxit continua somrient-li.

Però la trajectòria de Berenguer no es limita a aquests tres projectes, ja que, a més de crear les seues pròpies empreses emergents, ha invertit en una vintena d'aquestes, diverses de les quals porten segell valencià, com per exemple Closca (l'empresa de cascos plegables fundada en 2013 amb el suport de la UPV). "Són empreses que tenen una vocació molt internacional, com CoverWallet", ha assegurat Berenguer.

Triat com un dels líders de referència de 2018 per l'Institut Aspen, el seu destacat currículum universitari i emprenedor l'ha fet mereixedor d'altres nombrosos reconeixements, com el d'Emprenedor de l'Any en els Premis Nova York 2017 que atorga l'Hispanic Society College, el premi Lideratge Jove 2016 de la Fundació Rafael del Pino, o el premi Ambaixador Emprèn d'Idees UPV 2015.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC