Del 5 al 10 de novembre

La UPV coorganitza la Setmana de la Ciència de Gandia, que inclou conferències, tallers, exposicions i altres activitats de divulgació científica

[ 05/11/2018 ]

El campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) coorganitza, juntament amb el Centre d'Estudis i Investigacions Comarcals (CEIC) Alfons el Vell i la Universitat de València (UV), la Setmana de la Ciència de Gandia, que enguany tindrà lloc del dilluns 5 al dissabte 10 de novembre.

El programa de l'esdeveniment, que inclou conferències, tallers, exposicions, teatre i nombroses activitats més vinculades amb la divulgació científica, es durà a terme en tres escenaris de la localitat: el port, la Casa de la Marquesa i el Campus de la UPV.

Nascut amb l'objectiu de permetre que els participants experimenten i es divertisquen amb la ciència al mateix temps que perceben els beneficis que aquesta aporta a la vida humana, la Setmana de la Ciència de Gandia compta amb el suport de l'Ajuntament de Gandia i la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

Ones gravitacionals

Les conferències vespertines (19.30 h, Casa de la Marquesa) seran de lliure accés, començant per la inaugural que impartirà, el dilluns 5, Fernando Barbero, investigador del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).

La seua conferència, titulada 'Ones gravitacionals', versarà sobre aquesta recent fita de la física. "La seua existència", afirma Barber, "predita fa més d'un segle per Einstein, ha sigut confirmada recentment en els laboratoris LIGO i VIRGO. A més de la importància que sempre té en ciència confirmar totes les prediccions de les teories fonamentals, la detecció d'aquest tipus d'ones obri una nova finestra per a l'estudi de l'univers i una nova era en l'astronomia".

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras