Esportista de Mèrit UPV

El judoka Alberto Menéndez, campió d'Espanya universitari, guardonat després d'una temporada sensacional

[ 15/10/2018 ]

El judoka Alberto Menéndez Rubiera (Gijón, 15-desembre-1992) és l'esportista UPV de l'any. Així ho ha fet públic el Servei d'Esports de la Universitat Politècnica de València (UPV), en reconeixement a la sensacional trajectòria de l'estudiant asturià durant enguany.

No en va, Alberto s'ha proclamat, en l'àmbit universitari, campió autonòmic i d'Espanya (-81 kg), a més d'aconseguir la Supercopa d'Espanya a València i proclamar-se subcampió d'Europa de clubs amb el València Club de Judo.

Estudiant del Màster en Construccions i Instal·lacions Industrials UPV

Feliç pel reconeixement, Alberto explica que va abandonar la seua Astúries natal en direcció a la UPV "principalment, pel tema esportiu. El grau ho vaig iniciar en la Universitat d'Oviedo. Posteriorment, vaig demanar una Sèneca i ho vaig acabar en la UPV, que ofereix molt bones condicions per als esportistes. En 2013 vaig venir a València i vaig estar 2 anys entrenant en la UPV, fins que vam anar creixent i es va crear el centre d'alt rendiment de Benimaclet en el qual ens preparem actualment".

Ara, Alberto estudia el Màster en Construccions i Instal·lacions Industrials de la UPV, amb la qual està especialment content: "Què es podria millorar? La veritat és que no tinc una sola queixa. Compatibilitzar estudis i esport és difícil, perquè entrene matí i vesprada, i ixes de casa a les nou del matí, tornes a les deu de la nit, i no has parat, però la veritat és que els professors sempre m'han ajudat amb els canvis d'horaris i de dates d'examen. També m'han donat una beca de residència de la UPV que m'ha permès pagar-me moltes eixides internacionals, entrenar un mes al Japó...".

Entre els seus objectius, tornar a ser campió absolut d'Espanya

Alberto, que va començar en el món del judo "des de molt xicotet, amb 5-6 anys, perquè el meu pare també ho feia i m'apuntava i portava tots els anys", mira al futur amb ambició: "M'agradaria tornar a ser campió d'Espanya absolut (ja ho va ser en 2016), repetir el títol universitari i classificar-me per a la Universíada".

Això sí, l'actual número 2 del rànquing nacional absolut de -73 kg es planteja canviar de pes: "El normal és que hages de perdre 5-6 kg per a competir, i jo actualment estic 10 per damunt. No és segur encara, però estic plantejant-me canviar de categoria". Faça el que faça, des de la UPV li desitgem, per descomptat, tota la sort del món per al futur.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla