Menudes lliçons

Bes, VAR o canvi climàtic... No et perdes les genials definicions dels xiquets i xiquetes de l'Escola d'Estiu

[ 31/07/2018 ]

"És quan dues parelles se separen", "són les instruccions d'una casa" o "és quan et diuen que alguna cosa està bé, però això has de millorar-ho ". Així de variades i genials són les definicions de "corrupció" dels xiquets i xiquetes de l'Escola d'Estiu que han participat en Menudes lliçons, el programa en el qual escolars d'entre 5 i 12 anys defineixen, amb les seues peculiaritats, paraules de tot tipus.

També expliquen detalladament el fenomen del canvi climàtic, que és el que ocorre quan "et dona molt el sol i de sobte entres en algun lloc i hi ha aire condicionat", o "quan un amic i un altre amic estan d'acord a canviar-se les coses". Siga com siga, com explica Marina, participant en l'Escola del Poli, "abans això no passava tant, però ara la gent és molt marrana".

Mundial, diccionari, feminista, bes o VAR (amb v) són alguns dels termes que els xics i xiques de l'Escola han explicat des del seu punt de vista, recopilats en els vídeos creats per l'equip de l'Àrea de Comunicació que ja pots gaudir en UPV TV, el canal oficial de televisió de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Amb Juego de niños, de TVE, en el record

Menudes lliçons (Quines lliçons), és un microespai que recorda al popularment conegut programa de Televisió Espanyola Juego de niños, de finals dels anys 80. Així, la producció d'UPV TV reprèn la seua dinàmica de definicions, gaudint amb l'enginy infantil i traient partit a les seues originals ocurrències.

Juego de campamento, en UPV Ràdio (102.5 FM)

Però els xiquets i xiquetes no només han tingut un primer contacte amb la televisió, ja que també s'han endinsat en el món de la ràdio. No en va, 60 d'ells han participat durant aquestes últimes setmanes en Juego de campamento, el programa d'UPV Ràdio (102.5 FM) en el qual també han deixat anar el seu enginy.

Tant els participants en Menudes lliçons com en Juego de campamento han format part, durant aquest mes de juliol, de la 32 edició de l'Escola d'Estiu, el campus d'estiu amb activitats d'oci i temps lliure que ha reunit a més de 1.500 xiquets i xiquetes d'entre 3 i 14 anys a Vera (València), Alcoi i Gandia.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera