Valentia

Hyperloop UPV presenta el nou prototip, 4 vegades més potent que l'anterior, amb el qual intentarà guanyar a Califòrnia la Pod Competition III

[ 18/06/2018 ]

Hyperloop UPV, l'equip compost per una trentena d'estudiants i emprenedors de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha presentat Valentia, el prototip del tren del futur amb el qual participarà en la Hyperloop Pod Competition III, organitzada per SpaceX i que se celebrarà a Califòrnia el pròxim mes de juliol.

En paraules del capità de l'equip, Javier Arroyo, "Valentia té la capacitat d'obtenir el millor d'un avió, que és la velocitat amb la qual s'arriba als llocs, juntament amb la facilitat amb la qual agafes un tren, ja que si perds un, tens un altre minuts després".

Durant l'esdeveniment, es va presentar íntegrament el prototip, dissenyat i construït amb el suport de més de 50 empreses i institucions aspiren a col·laborar en el triomf en una competició que "cerca revolucionar el concepte de transport a nivell mundial amb la combinació de tecnologies aeronàutiques i ferroviàries".

4 vegades més potent que el prototip de 2017

Arroyo ha explicat que aquest nou prototip "és quatre vegades més potent que l'Atlantic II, amb el qual competirem l'any passat classificant-ho entre els 10 millors del món en la final de Los Angeles". Ara, el seu objectiu és guanyar. "Esperem arribar als 400 km/h", afig.

Valentia té tres metres de llarg i pesa al voltant de 200 quilos. Compta amb tota la tecnologia Hyperloop possible i la setmana vinent volarà directe a Los Angeles, on li esperen les bateries, enviades per mar fa més d'un mes. Allí, els integrants de l'equip culminaran el procés de construcció del prototip.

Hyperloop Pod Competition III

Més de 600 equips de prestigioses universitats de tot el món van participar en la primera fase d'Hyperloop Pod Competition III. Actualment, han sigut seleccionats només 20 d'ells, entre els quals es troben la Universitat Tècnica de Munich, la Universitat de Califòrnia o la Universitat de Washington. Hyperloop UPV és, una vegada més, l'únic equip espanyol present en aquesta edició, així com en la final.

En edicions anteriors, el projecte va ser guardonat en les categories de Millor Disseny Conceptual i Millor Subsistema de Propulsió/Compressió, a més del citat top 10 mundial del passat mes d'agost amb l'Atlantic II, prototip realitzat en col·laboració amb la Universitat de Purdue.

València-Madrid, en 20 minuts

Hyperloop és un projecte de mitjà de transport del futur basat en un sistema de tubs al buit de gran grandària, pels quals s'espera que circulen unes càpsules capaces de transportar passatgers i mercaderies a velocitats superiors als de 1000 km/h d'una manera completament sostenible. Açò permetria, per exemple, viatjar de València a Madrid en només 20 minuts.

Hyperloop UPV està integrat en el programa Generació Espontània, plataforma institucional de la UPV que fomenta la realització d'activitats extracurriculars i hi dóna suport, contribuint al desenvolupament formatiu i a l'adquisició de competències transversals de l'estudiant.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera