Nou doble grau en la UPV: Matemàtiques + Enginyeria Geomàtica

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València (UPV) va aprovar en l’última sessió de 2022, celebrada el 22 de desembre, diversos punts que afecten l’estudiantat actual i futur. Així doncs, l’òrgan executiu va donar llum verda a la posada en marxa de dos nous títols dobles que estaran en funcionament a partir del curs 2023-24. Es tracta, d’una banda, del doble Grau en Matemàtiques + Grau en Enginyeria Geomàtica i Topografia; i, d’altra banda, del doble Màster Universitari en Enginyeria Industrial + Màster Universitari Seguretat Nuclear i Protecció Radiològica.

Pel que fa al doble grau, l’oferta de places del qual ascendeix a quinze vacants en el curs inaugural, s’ha definit una estructura temporal que permet cursar els 360 crèdits ECTS exigits per a obtenir la titulació al llarg de cinc cursos acadèmics. Se suma, a més, als quatre dobles graus ja existents relacionats amb les ciències matemàtiques (Matemàtiques + Enginyeria Civil, Matemàtiques + Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació, Matemàtiques + ADE i Matemàtiques + Enginyeria Informàtica).

Segons la vicerectora d’Organització d’Estudis, Qualitat, Acreditació i Llengües, Marival Segarra, es tracta de titulacions amb una “elevada demanda” que pretenen la “optimització dels itineraris formatius”. En total, s’oferiran 75 places en aquests 5 dobles graus.

A més, el Consell de Govern va aprovar l’itinerari conduent al doble Màster universitari en Enginyeria Industrial i en Seguretat Nuclear i Protecció Radiològica, amb 156 crèdits, aprofitant les sinergies existents entre tots dos títols. L’alumnat que es matricule -deu com a màxim en el curs inaugural- podrà cursar tots dos títols al llarg de cinc semestres.