25/03/15
Ajudes d'acció social

Obert fins al 6 d'abril el termini de presentació de sol·licituds de Ajudes d'Acció Social convocades per la UPV per aquest curs acadèmic.

La Universitat Politècnica de València, a fi que cap estudiant quede exclòs dels estudis universitaris per raons econòmiques, convoca anualment les ajudes d'acció social, dirigides a aquells alumnes de la UPV que acrediten una situació personal o familiar d'especial necessitat econòmica i no gaudisquen d'altres beques o ajudes a l'estudi.

La convocatòria està dirigida exclusivament a alumnes matriculats en estudis oficials impartits a la UPV, excepte els de doctorat. Les persones sol·licitants podran optar a una exempció, total o parcial, fins a un límit de 900 euros, en l'import de les taxes per serveis acadèmics referits exclusivament a l'activitat docent corresponent als crèdits matriculats en primera i segona matrícula fixats per al present curs acadèmic 2014-2015.

El termini de presentació de sol·licituds finalitza el pròxim 6 d'abril del 2015, i el model de sol·licitud es troba disponible en la informació personalitzada de l'alumnat (intranet), a través d'un formulari que ha d'emplenar i presentar via telemàtica (en línia), adjuntant un document PDF que incloga la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades.

Una vegada finalitzat el termini, la Subcomissió d'Acció Social designada pel Consell de Govern de la UPV -integrada per: presidenta (la vicerectora d'Alumnat i Extensió Universitària); vocals (cinc membres de la comunitat universitària) i Secretaria (tècnic de Gestió del Servei d'Alumnat))- elaborarà una proposta de resolució que es publicarà en la pàgina web del Servei d'Alumnat (www.upv.es/alumnado).

Publicada la proposta de resolució, les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions. Una vegada estudiades aquestes, la Subcomissió elevarà la proposta al rector de la UPV, que resoldrà la convocatòria. Els resultats definitius es publicaran també en la web del Servei d'Alumnat (www.upv.es/alumnado) i, addicionalment, es comunicarà a les persones beneficiàries en el compte de correu electrònic que la Universitat posa a la seua disposició.

Novetats

La present convocatòria registra novetats, com ara que l'ajuda podran sol·licitar-la -a més dels alumnes matriculats en estudis de 1r i 2n cicle, i grau- els alumnes matriculats en estudis de màsters oficials. A més, s'inclouen en l'exempció els crèdits corresponents a les segones matrícules, i s'han modificat els requisits econòmics quant a la consideració de les dades referides al patrimoni familiar.

Es poden consultar de manera específica els canvis aprovats per al present curs -així com els requisits econòmics i acadèmics per a sol·licitar aquestes ajudes- en les bases de la convocatòria, que estan disponibles en l'enllaç que figura a peu de pàgina o bé en la pàgina web del Servei d'Alumnat de la UPV (www.upv.es/alumnado).

Més informació:
Convocatòria