Servicios que prestamos

Atención al usuario

Cursos y más formación

Pruebas de acreditación

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprendizaje

Actividades de promoción

Apoyo al PDI

Ayudas

Asesoramiento y traducciones

Recursos en línea

Datos sociolinguísticos

Commemoració Estatut d’Autonomia

09/03/22
Noticia
Seminari web: “El procés de desvertebració de l’espai rural i el nou paradigma territorial”

El seminari tindrà lloc el 24 de març, de 18 a 19.30 h, per Teams

El Servei de Promoció i Normalització de la Universitat Politècnica de València ofereix el seminari web “El procés de desvertebració de l’espai rural i el nou paradigma territorial”, a càrrec de Rafael Delgado Artés, professor del Departament d'Enginyeria Rural i Agroalimentària de la UPV.

Aquest seminari per Teams porta per subtítol: : “La desagrarització de la segona meitat del segle XX i les seues conseqüències. Reptes i oportunitats”, exemplificant un procés actiu (activat per acció i per omissió per les polítiques històriques a l’Estat espanyol), no una casualitat ni un procés lògic.

Després de l’èxode rural de la segona meitat del segle XX, ens enfrontem a un paradigma territorial nou des del Neolític. Davant l’aclaparador abandonament agrícola, els boscos tornen a dominar el territori i seran els protagonistes del segle XXI, en un context de grans reptes a escala global, com ara el climàtic, enfront del qual es proposa la descarbonització i l’economia circular, entre altres respostes.

D’una altra banda, la situació d’abandonament rural i agrari comporta grans pèrdues a tots els nivells: econòmic, ambiental, social i cultural.

Rafael Delgado Artés

Rafael Delgado Artés és professor d’Enginyeria Forestal i del Medi Natural, adscrit al Departament d'Enginyeria Rural i Agroalimentària de la UPV i membre de l’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres. És coautor de diverses obres relacionades amb el medi natural, com Projectes d'enginyeria ambiental, forestal i del medi natural, Inventari forestal, Projectes de recuperació d´àrees degradades o Vocabulari forestal. Ha sigut director del Centre d’Estudis i Investigacions Comarcals Alfons el Vell de Gandia.

Objectius del seminari web

Destinataris: membres de la UPV (estudiants, PAS, PI, PDI, Alumni) i públic en general

Data i format: dijous 24 de març, de 18 a 19.30 h, per Teams

Inscripció (fins al 22 de març): https://bit.ly/seminarisweb