Services Provided

Regulations

Courses and other Training

Exams for Accreditation

Vols fer-nos una consulta?

Self-Learning

Promotion Activities

Support to teaching and research staff

Financial Aid

Consultancy and Translations

Online Resources

Sociolinguistic Data

Commemoraciķ Estatut d’Autonomia

08/12/20
News
La UPV participa en la Lliga de Debat de Secundāria i Batxillerat de la Xarxa Vives d’Universitats de 2021

La fase local de la UPV tindrà lloc el 26 de febrer de 2021 en mode virtual.

La UPV participa en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives d’Universitats de 2021, que enguany serà en mode virtual, tant en les fases locals com en la fase final, i presentarà altres novetats, com debats més breus i menor nombre d’equips.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat (LDSB) és una competició en què diversos equips d’estudiants entre 15 i 18 anys de 4t d’ESO, Batxillerat (i equivalents) i Cicles Formatius, de diferents centres docents, debaten en valencià sobre un tema d’actualitat.

Els objectius de la LDSB són millorar les habilitats comunicatives dels participants que es troben en l’etapa formativa; fomentar l’adquisició de competències transversals com el treball en equip, la creativitat, la documentació, la construcció d’un discurs i la planificació, i oferir a l’alumnat un primer contacte amb la universitat, entre altres.

En aquesta edició la qüestió de debat, en totes les fases, és la següent: “És compatible el creixement global de l’economia amb el respecte al medi ambient?”.

La fase local de la UPV del 2021 tindrà lloc el 26 de febrer i hi participaran els cinc equips següents: Col·legi Maria Auxiliadora d’Algemesí, IES Enric Soler i Godes de Benifaió, IES Enrique Tierno Galván de Montcada, IES Lluís Vives de València i IES Pere Boïl de Manises, que realitzaran quatre debats virtuals de 16 minuts. L’equip guanyador representarà la UPV en la fase final i obtindrà un premi de 300 euros per a l’adquisició de material educatiu per al centre educatiu.

La fase final tindrà lloc del 13 al 23 d’abril, i permetrà els premis per als dos millors equips (entre 1.500 i 700 euros i material educatiu) i per al millor orador o oradora (300 euros i material educatiu).

Organitzen: Xarxa Vives d’Universitats i Universitat Politècnica de València. Servei de Promoció i Normalització Lingüística,

Col·laboren: Acadèmia Valenciana de la Llengua i Escola Valenciana