Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

06/07/20
Notícia
“M’agrada el valencià” d’aquest juliol promou l’ús del valencià entre els futurs estudiants universitaris

Les proves d’accés a la universitat de 2020 tenen lloc el 7, 8 i 9 de juliol, en la convocatòria ordinària.

El Servei de Promoció i Normalització Lingüística (SPNL) de la UPV promou l’ús del valencià amb el missatge “M’agrada el valencià” que aquest juliol s’adreça als estudiants de batxillerat que es presenten a les proves d’accés a la universitat (PAU).

Aquest 2020 les PAU tindran lloc els dies 7, 8 i 9 de juliol en la convocatòria ordinària, i el 8, 9 i 10 de setembre en l'extraordinària.

“A les proves d’accés a la universitat...”

L’objectiu és que en les proves d’accés a la universitat els estudiants, així com qualsevol persona implicada en el procés, use el valencià, tant en el moment de realitzar les proves com en qualsevol altra situació.

Per això el missatge concret remarca que “a les proves d’accés a la universitat, usa la teua llengua”, i aconsella el següent: “Parla, escriu, escolta, llegeix... riu, en valencià”.

La preinscripció per a graus i dobles grau universitaris, per a l'alumnat amb resultats obtinguts en la convocatòria ordinària de les PAU, és de l'1 al 22 de juliol. Al setembre, s'obrirà un segon termini de preinscripció, entre el 14 i el 21 de setembre, en el qual sols s'oferiran places per a l’alumnat presentat a les PAU en aquells graus que tinguen vacants.

I quan a estudies a la universitat...

L’SPNL recomana també que una vegada l’estudiantat accedisca a la universitat, és a dir, “quan estudies a la universitat”, s’use el valencià almenys com es feia a l’institut i ofereix els seus serveis per tal que els estudiants l’aprenguen i el milloren, dins de l’objectiu de promoure el coneixement i l’ús del valencià.

Informació de la UPV sobre les PAU: http://www.upv.es/noticias-upv/noticia-12145-todo-sobre-las-va.html

Pàgina principal de les PAU de la Generalitat Valenciana: http://innova.gva.es/es/web/universidad/informacion-pau

Servei de Promoció i Normalització Lingüística

www.upv.es/bondia