Servicios que prestamos

Atención al usuario

Cursos y más formación

Pruebas de acreditación

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprendizaje

Actividades de promoción

Apoyo al PDI

Ayudas

Asesoramiento y traducciones

Recursos en línea

Datos sociolinguísticos

Commemoració Estatut d’Autonomia

01/06/20
L’SPNL informa: Campanya “Amb el valencià, guanyem!”

Escola Valenciana recomana la matriculació plurilingüe amb el valencià com a llengua vehicular.

L’SPNL informa que l’entitat Escola Valenciana ha llançat la campanya de matriculació “Amb el valencià, guanyem” per al curs 2020-2021, que promou entre mares i pares de col·legis i instituts la matriculació en els programes plurilingües amb un major percentatge de valencià.

En paraules del president d’Escola Valenciana, Natxo Badenes, el plurilingüisme “és el camí del futur per a les noves generacions” i per això anima a “triar aquells centres educatius amb programes plurilingües que fan del valencià la llengua vehicular d’aprenentatge i en què el projecte lingüístic de centre és el camí de l’excel·lència”, ja que l’ús significatiu del valencià com a llengua vehicular “facilita l’aprenentatge d’altres llengües i un millor accés a la societat de la informació i el coneixement”.

Amb aquesta campanya, l’entitat insisteix que l’educació plurilingüe és el model òptim d’aprenentatge que garanteix l’adquisició de competències lingüístiques del valencià, del castellà i de l’anglés. Els quasi 40 anys dels programes d’ensenyament en valencià fan constatar que és el programa que millors resultats obté.

La diversitat lingüística promou en l’ensenyament uns valors democràtics que estimulen la convivència ciutadana i la cohesió social, i obri les portes a futures oportunitats laborals.

Més informació: matricula.escolavalenciana.org

Font: Natxo Badenes, president d'Escola Valenciana (educacio@fev.org)