Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

18/02/20
PONÈNCIES, TALLER I ESPECTACLE

A la Jornada de Sociolingüística

PONÈNCIES, TALLER I ESPECTACLE

Investigadors, professors i altres experts dels mitjans de comunicació, la sociolingüística o l’educació reflexionaran sobre la política lingüística i l’ús del valencià, les actituds lingüístiques, la discriminació i el nacionalisme lingüístic. I ho faran en el món de l’educació, l’espai lúdic dels joves, la comunicació i el context d’Europa en general i l’Estat espanyol.

A més, es farà un repàs a una trajectòria de 25 edicions, en dues etapes, a càrrec de dues persones que han tingut un paper cabdal: Anna Serrano, tècnica de l’Ajuntament d’Alcoi, organitzador de les jornades fins al 2001, i Verònica Cantó, secretària de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en nom de totes les entitats que organitzen la jornada des del 2007 fins a l’actualitat.

Entre els ponents hi ha Vicent Partal, periodista i creador del portal informatiu Vilaweb, un dels pioners d'Internet i el primer pensat per a tot el nostre àmbit lingüístic, que tractarà sobre política lingüística i comunicació (analògica i digital).

El nacionalisme europeu i espanyol es tractarà amb una visió crítica sobre la discriminació lingüística amb la participació de Juan Carlos Moreno Cabrera, professor de la Universitat Autònoma de Madrid, qui ha publicat més de 20 obres sobre la situació de la diversitat lingüística o les relacions entre les actituds lingüístiques i les ideologies. I el periodista i polític Jordi Sebastià, qui aportarà les seues reflexions des de l’experiència com a diputat al Parlament Europeu entre el 2014 i el 2016.

L’anàlisi de les actituds lingüístiques dels joves tindrà un espai important, amb un taller pràctic sobre com podem fer participar de les actituds lingüístiques constructives, a càrrec dels professors de la Universitat d’Alacant Sandra Montserrat i Carles Segura. I un diàleg sobre la llengua dels joves fora de l’aula, a càrrec d’Avel·lí Flors, professor de la Universitat de Barcelona, i Imma López, directora de La Nostra Escola Comarcal de Picassent, una de les escoles referents en l’ensenyament en valencià.

El programa es completa amb l’espectacle lúdic “Xe, de poble”, a càrrec dels actors Marian Díez i Xavier Monzó, que oferiran divertides històries casolanes, englobades en una expressió típicament valenciana.

La Jornada està organitzada per la Universitat Politècnica de València, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Ajuntament d'Alcoi, la Delegació d’Alacant de l’Institut d'Estudis Catalans, el CEFIRE Específic de Plurilingüisme, la Coordinadora de l’Alcoià i el Comtat pel Valencià i el Centre Ovidi Montllor, amb la col·laboració de la Universitat d’Alacant, la Universitat Jaume I, la Universitat Miguel Hernández d’Elx i la Universitat de València.