Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

26/11/19
Visita guiada al Museu d’Informàtica de la UPV, el 12 de desembre

El tema principal de la visita és “La dona en la història de la informàtica”.

El proper 12 de desembre, de 16 a 18 h, tindrà lloc una visita guiada al Museu d’Informàtica de la UPV, amb el tema “La dona en la història de la informàtica” com a motiu principal de la visita.

El Museu d’Informàtica, que es troba a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica (ETSINF) de la UPV, està reconegut des del 2013 com a museu oficial de la Comunitat Valenciana.

Gènere, mentides i targetes perforades: la dona en la història de la informàtica

El primer programa de la història va ser escrit i publicat per una dona? És cert que el gènere influeix en la capacitat de calcular? Les dones van tenir cap paper rellevant en la gènesi de la informàtica? L'home va arribar a la Lluna gràcies a les dones? Mentides, veritats o veritats a mitges? Des dels àbacs fins als supercomputadors, el Museu d'Informàtica ofereix respostes a totes aquestes qüestions en un recorregut físic i mental per la seua història.

L'activitat consistirà en un recorregut interpretat per l'exposició permanent del museu (edificis 1F, 1G i 1E) a càrrec del seu director, Xavier Molero. En aquest itinerari es mostraran algunes de les calculadores mecàniques més destacades de la història, es visitarà l'exposició dedicada als Premis Turing (els nobel de la informàtica) i es projectarà el documental The Computers, produït per Women Make Movies, sobre les ENIAC girls.

Entrada sostenible per a la visita al Museu d’Informàtica

Per a gaudir de la visita és imprescindible portar almenys una entrada sostenible com a forma de pagament, que podrà ser qualsevol residu elèctric o electrònic (RAEE): aparells electrònics, ordinadors, petits electrodomèstics, impressores, monitors, CD, DVD, mòbils, carregadors, bateries, piles, cables, etc.

Aquesta entrada és una iniciativa que pretén conscienciar sobre els residus electrònics, en línia amb els objectius de desenvolupament sostenible de l’ONU, i compta amb  el suport de la Unitat de Medi Ambient de la UPV i del Comité Mediambiental de l’ETSINF.

Destinataris: membres de la UPV (PAS, PDI, estudiants i Alumni)

Data: 12 de desembre, de 16 a 18 h

Punt de trobada: entrada principal de l’edifici 1G

Inscripció: fins al 8 de desembre (23.55 h), pel formulari http://bit.ly/2KPEOLx

Més informació del Museu d'Informàtica: http://museu.inf.upv.es

Organitzen: Servei de Promoció i Normalització Lingüística (www.upv.es/bondia), ETSINF (www.inf.upv.es/www/etsinf/ca) i Museu d’Informàtica (museu.inf.upv.es)

Col·laboren: Unitat de Medi Ambient (www.upv.es/medioambiente) i Comité Mediambiental de l’ETSINF.