Services Provided

Regulations

Courses and other Training

Exams for Accreditation

Vols fer-nos una consulta?

Self-Learning

Promotion Activities

Support to teaching and research staff

Financial Aid

Consultancy and Translations

Online Resources

Sociolinguistic Data

Commemoració Estatut d’Autonomia

27/02/19
L’humor en valencià és el tema de la XXIV Jornada de Sociolingüística

Té lloc al Campus d’Alcoi de la UPV el 29 i 30 de març de 2019.

La XXIV Jornada de Sociolingüística d’Alcoi, amb el títol “Tenim recursos per a fer humor en valencià?”, reunirà de nou diversos sectors implicats en l’anàlisi de l’ús social de la llengua, al Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València, els propers 29 i 30 de març.

L’edició de 2019 pretén debatre sobre l’humor en valencià, com una altra manifestació social del llenguatge, també rellevant en una llengua cooficial i minoritzada. S’hi analitzaran els contextos lingüístics, les interferències, les diferents aplicacions en mitjans audiovisuals i escrits –socials i educatius–, les possibilitats d’un humor valencià propi o mediatitzat, els recursos i la capacitat d’influència social.

Entre els ponents, cal esmentar Les Trinis (Chus Lacort i Gemma Juan), periodistes i col·laboradores del programa Assumptes Interns (À Punt); Marc Giró, col·laborador del programa Està passant (TV3), i Maria Juan, actriu i col·laboradora del programa Assumptes Interns, que tractaran el tema des de la seua experiència amb un to reflexiu i lúdic.

Amb una visió més teòrica, el professor Amadeu Viana, de la Universitat de Lleida, impartirà la ponència “El sentit de l’humor: de la teoria a la pràctica”.

També es tractarà sobre l’humor a l’ensenyament i com a recurs didàctic, amb Joan Marc Ramos, de la Universitat de Barcelona; Josep Antoni Morales, professor de secundària, i Héctor Gonzàlvez, tècnic de la Universitat d'Alacant.

A més, hi haurà l’espectacle lúdic “Monòlegs de l’alcoiania”, amb Óscar Martínez i Conxi Domènech.

Inscripció: En línia a la web www.upv.es/josociol fins al 26 de març.

Preu: Estudiants: 20 euros, públic en general: 25 euros. Els estudiants que vulguen allotjar-se al Col·legi Major Ovidi Montllor: 10 euros.  Inclou: matrícula, documentació, sopar, espectacle, dinar i certificat d’assistència.

Organitzen

Universitat Politècnica de València, Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ajuntament d'Alcoi, Delegació d’Alacant de l’Institut d'Estudis Catalans, Centre Ovidi Montllor i Coordinadora de l’Alcoià i el Comtat pel Valencià

Col·laboren

CEFIRE d’Alacant, Universitat d’Alacant, Universitat de València, Universitat Jaume I i Universitat Miguel Hernández d’Elx