Servicios que prestamos

Atención al usuario

Cursos y más formación

Pruebas de acreditación

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprendizaje

Actividades de promoción

Apoyo al PDI

Ayudas

Asesoramiento y traducciones

Recursos en línea

Datos sociolinguísticos

Commemoració Estatut d’Autonomia

03/04/18
Noticia
La UPV organitza el taller “L’aerolliscador” a les Trobades d’Escoles en Valencià de 2018

La Universitat Politècnica de València participa en les Trobades d’Escoles en Valencià de 2018, amb l’organització del taller “L’aerolliscador”.

El taller, organitzat pel Servei de Promoció i Normalització Lingüística amb la col·laboració dels voluntaris lingüístics, ofereix la possibilitat de construir un aerolliscador a partir de components bàsics molt simples: un CD, un tap de plàstic, un globus i cinta adhesiva.

L’activitat permet aprendre el funcionament d’aquest joguet (amb fonaments científics com l’aerodinàmica, la mecànica de fluids i el fregament per fricció) i alhora endur-se’l a casa.

Les Trobades d’Escoles en Valencià són aplecs festius i reivindicatius organitzats per la Federació Escola Valenciana en favor del valencià a l’escola, que reuneix cada any fins a dues-centes mil persones. En cada edició vam encapçalades per una imatge i un lema, que enguany és “Nosaltres pel valencià”.

Del 15 d'abril al 9 de juny es pot trobar el taller de la UPV a les trobades següents:

• 15 d’abril, Rafelguaraf (la Ribera)
  • 22 d’abril, Alfara del Patriarca (l’Horta Nord)
  • 29 d’abril, Castellar – l’Oliveral (València)
  • 12 de maig, Ador i Palma (la Safor - Valldigna)
  • 19 de maig, Montitxelvo (la Vall d’Albaida), Torrent (l’Horta Sud) i Gilet (el Camp de Morvedre)
  • 26 de maig, Bétera (Camp de Túria)
  • 9 de juny, Biar (l’Alcoià i el Comtat)

Des del 2001 la UPV participa en aquestes trobades amb tallers com els següents: l’estel, el rellotge de sol, el periscopi, el sistema solar, la capsa de reciclatge, el cercle de Newton, el planisferi, el zoòtrop, el tangram de les 3R, l’espectroscopi, el joc de les parelles, la ciutat sostenible, un paisatge d’Estellés, el molinet de vent, crea la teua escola, el penell de la rosa dels vents, el calidoscopi i, el 2018, l’aerolliscador.

Servei de Promoció i Normalització Lingüística (www.upv.es/bondia)