Services Provided

Regulations

Courses and other Training

Exams for Accreditation

Vols fer-nos una consulta?

Self-Learning

Promotion Activities

Support to teaching and research staff

Financial Aid

Consultancy and Translations

Online Resources

Sociolinguistic Data

Commemoració Estatut d’Autonomia

03/04/18
EXCURSIÓ DEL 20 I 21 D'ABRIL a Alboraig i Bunyol (la Foia de Bunyol)

Es tracta de conèixer el territori i la llengua i s’adreça a la comunitat universitària

El Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV organitza una activitat per a practicar la llengua, amb el Voluntariat Lingüístic, mentre coneixem el territori per al 20 i 21 d’abril: l’excursió a Alboraig i Bunyol (la Foia de Bunyol), inclosa dins de les activitats d’El Vint-i-5, que es realitzen cada any al voltant de la data històrica del 25 d’Abril.

Alboraig i Bunyol (en castellà i oficialment, Alborache i Buñol)  són municipis de parla castellana, pertanyents a la comarca de la Foia de Bunyol, formada per serres tallades per rambles que formen profunds congosts i deixen alguns altiplans aïllats o moles i turons allargats producte de l'erosió.

Alboraig està situat sobre el cim d’un tossal menut, al marge del riu Bunyol i Magre. S’hi poden trobar moltes fonts, així com bells paratges naturals i llocs d’interès com la Vall Feliç, el Lloc del Miracle i el Molí de la Llum, a més d’una gran riquesa arqueològica amb restes d’èpoques romana i àrab, ja que va ser una població rellevant durant l’època musulmana amb el nom d’Al-buráyj (‘la Torreta’).

Bunyol és molt coneguda arreu del món per la festa de la “Tomatina”, declarada Festa d’Interés Turístic Internacional. La presència humana es remunta a fa 50.000 anys, però no serà fins a l’època islàmica (s. X-XI) quan es produïsca la fundació del poble actual, amb la construcció del primer castell, situat en la part més elevada del centre de la població, sobre dos massissos rocosos en els quals hi hagué un assentament islàmic.

Destinataris: membres de la UPV, amb acompanyants (adults i xiquets)

Preinscripció (nou termini): fins al 10 d’abril o fins que es cobrisquen les places, pel formulari “Preinscripció a l’excursió d’Alboraig i Bunyol” (http://bit.ly/2F8HLoS). Les places són limitades.

Aportació dels participants: PAS i PDI i acompanyants adults: 45 euros; estudiants UPV en general: 20 euros; voluntaris lingüístics UPV: 15 euros; de 13 a 17 anys: 20 euros; de 3 a 12 anys: 15 euros, i gratuït per als menors de 3 anys.

Inclou: bus, alberg (berenar de benvinguda, sopar, allotjament, desdejuni, pícnic d’esmorzar), excursions, dinar, visita guiada al castell de Bunyol, berenar de comiat, activitats (xarrades, animació i jocs) i l’assegurança d’accidents subscrita per a l’ocasió.

Programa de l'activitat, info de la visita al castell de Bunyol i  taller de lectura infantil: "La carabassa Tomasa"

Desplaçament, allotjament, rutes, recomanacions i més info